تاریخ : 1397,یکشنبه 21 مرداد16:21
کد خبر : 277455 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

گزارش توئیتری از واکنش‌های مردمی به احتکار کالا توسط مفسدین اقتصادی؛

مردم علیه احتکار

حال با دستور مقام معظم رهبری به رییس قوه قضائیه مبنی بر برخورد قاطع، سریع و عادلانه با مفسدان اقتصادی، به نظر می‌رسد افکار عمومی منتظر اجرای این دستور هستند تا شاید با برخوردهای سخت با این جنایت اقتصادی علیه ملت، بازار کالاهی اساسی به تعادل برسد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ احتکار؛ واژه‌ای که متولدین بعد از جنگ با شنیدن آن به یاد دوران جنگ و مشکلات معیشیتی می‌افتند. اما این روزها و با شدت گرفتن فشار اقتصادی باز این کلمه ترسناک دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است. موج جدید تحریم‌های دولت آمریکا علیه کشورمان اما برخی را از چندین ماه قبل گوش به زنگ کرد تا با ایجاد کمبود مصنوعی کالاهای اساسی، به فکر سود بیشتر از درد مردم باشند.

در این میان اما دارو، فلزات ساختمانی و برخی مواد غذایی از سایر کالاها بیشتر مورد تلاطم قرار گرفت. از احتکار داروی تاریخ مصرف گذشته توسط دختر یکی از وزرای سابق دولت روحانی گیرید تا ناپدید شدن میلگرد در بازار. طی چند روز گذشته هم صداوسیما خبرهای متعددی مبنی بر کشف انبار کالاهای اساسی در استان‌های مختلف پخش کرد.

حال با دستور مقام معظم رهبری به رییس قوه قضائیه مبنی بر برخورد قاطع، سریع و عادلانه با مفسدان اقتصادی، به نظر می‌رسد افکار عمومی منتظر اجرای این دستور هستند تا شاید با برخوردهای سخت با این جنایت اقتصادی علیه ملت، محتکران و کسانی که فکر احتکار دارند، دست از اقدامات خود برداشته و بازار را به تعادل برسانند.

البته امیدواریم محترکان اصلی از دست قانون فرار نکنند.

در ادامه برخی واکنش‌ها به این موضوع را مرور می‌کنیم:


کد خبرنگار : 85