تاریخ : 1397,پنجشنبه 25 مرداد05:04
کد خبر : 278073 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

آغاز پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی سمنان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سمنان، از آغاز پذیرش دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد و گفت: اولین گروه دانشجویان خارجی اول مهرماه در کلاس‌هایشان حاضر می‌شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، نوید دانایی در نشست خبری بعدازظهر چهارشنبه با حضور اصحاب رسانه ضمن بیان اینکه علوم پزشکی سمنان از ترم جدید دانشجوی خارجی می‌پذیرد، تأکید کرد: ۹ دانشجوی خارجی برای اولین بار و هم‌زمان با مهرماه ۹۷ در کلاس‌های درس این دانشگاه حضور خواهند یافت.

وی افزود: دانشجویان واجد شرایط قرار است از سوی یک کمیسیون تخصصی دانشجویان خارجی مستقر در وزارت بهداشت و علوم انتخاب و بین دانشگاه‌های کشور توزیع شوند که این گروه هنوز برگزار نشده است پس نمی‌توان هویت قطعی این دانشجویان را اعلام کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سمنان در ادامه از طلب ۶۰ میلیارد تومانی این دانشگاه از شرکت‌های بیمه‌گر خبر داد و گفت: ۷۰ درصد این طلب‌ها فقط از تأمین اجتماعی است که هنوز پرداخت‌نشده و پیگیر این امر هستیم.

دانایی ضمن بیان اینکه پرداخت طلب تأمین اجتماعی می‌تواند به ارتقای کیفی خدمات رسانی دانشگاه عوم پزشکی سمنان کمک کند، تأکید داشت: بیمه‌ها بدهی خود تا شهریور سال ۹۶ را پرداخت کردند و تا امروز ۱۱ ماه دیگر همچنان به دانشگاه بدهکار هستند.