تاریخ : 1397,یکشنبه 11 شهريور18:34
کد خبر : 280410 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

رییس دانشگاه تهران:

قول تامین ریالی ارز را گرفتیم

رییس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه قول مثبتی برای تامین معادل ریالی ارز در دانشگاه ها از سوی مسئولان گرفتیم، گفت: اگر مسئولان به قول خود عمل نکنند بسیاری از فعالیت های دانشگاه ها زمین گیر خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، دکتر محمود نیلی احمدآبادی در حاشیه افتتاحیه مدرسه بین المللی تابستانی دانشگاه تهران که امروز با حضور دکتر معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در تالار علامه امینی برگزار شد، در جمع خبرنگاران در واکنش به آزاد شدن ارز دانشجویی، افزود: تا پایان شهریور ماه ارز دولتی به دانشجویان با همان نرخ دولتی پرداخت می‌شود ولی هنوز مشکل پرداخت ارز به اساتید هنوز حل نشده است.

وی در ادامه افزود: ما امیدواریم معادل ریالی برای تامین ارز به دانشگاه ها پرداخت شود چرا که اگر این کار صورت نگیرد بسیاری از فعالیت‌های دانشگاه‌ها زمین‌گیر می‌شود.

رییس دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: امروز برای تامین برخی از مواد اولیه ازمایشگاه‌ها و تجهیزات پزشکی با محدویت روبرو می‌شویم و اگر با محدودیت این تجهیزات روبرو شویم قطعا با مشکل برخورد می کنیم.

نیلی گفت: خوشبختانه قول مثبتی برای تامین ریالی ارز از مسئولین دولتی دریافت کرده‌ایم.

رییس دانشگاه تهران در خصوص حضور رییس جمهور در مراسم سال آغاز سال تحصیلی گفت: ما هرساله مراسم اغاز سال تحصیلی در دانشگاه برگزار می‌کنیم که در مراسم امسال نیز از رییس جمهور روحانی برای حضور مراسم دعوت بعمل آورده ایم و این یک سنت دیرینه در دانشگاه تهران به‌شمار می‌رود.

دکتر نیلی همچنین خاطرنشان کرد: باتوجه به مصادف شدن مراسم آغاز سال تحصیلی با جلسه سازمان ملل رییس جمهور بنابراین حضور رییس جمهور در دانشگاه مشخص نیست.

رییس دانشگاه تهران در پایان در خصوص آخرین وضعیت پرونده‌های دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران نیز گفت: این پرونده‌ها هنوز در مرحله رسیدگی قرار دارند و ما نیز تمام تلاش خود را برای پیگیری وضعیت دانشجویان بکار می‌گیریم و براساس قول هایی که دریافت کردیم وضعیت این دانشجویان تا پایان شهریور تعیین تکلیف می شود.