تاریخ : 1397,دوشنبه 26 شهريور04:08
کد خبر : 282395 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

معاون نظام وظیفه فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی:

دانشجویان برای دریافت معافیت تحصیلی به موقع اقدام کنند

معاون نظام وظیفه فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی از دانشجویان خواست برای دریافت معافیت تحصیلی به موقع اقدام کنند تا به مشکل برنخورند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امیر امرانی معاون نظام وظیفه فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با مهر، اظهار داشت: دانشجویان جدیدالورود به دانشگاه ها، به موقع برای دریافت معافیت تحصیلی اقدام کنند در غیراین صورت در مسیر اعمال مدرک تحصیلی ماخوذه و ادامه تحصیل خود با مشکل مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه سنواتی برای معافیت تحصیلی در هر مقطع ابلاغ شده است، اظهار داشت: دانشجویان این سنوات را مد نظر قرار دهند و اطلاع داشته باشند که ادامه تحصیل خارج از این سنوات ممنوع است.

معاون نظام وظیفه فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی ثبت نام در مراکز دانشگاهی را با کارت های جدید پایان خدمت و یا معافیت امکان پذیر دانست و خاطرنشان کرد: دانشجویان چنانچه دارای کارت پایان خدمت و یا معافیت هستند و کارت شان از کارت های قدیمی است، برای تعویض کارت ها از مراکز پلیس به اضافه ۱۰ اقدام کنند.

امرانی تاکید کرد: مشمولانی که با داشتن شرایط اولیه مندرج در دفترچه راهنمای کنکور سراسری، در یکی از دانشگاه‌ های داخل کشور پذیرفته شده‌ اند، طبق قانون خدمت وظیفه عمومی و آیین نامه اجرایی مربوط می‌توانند از معافیت تحصیلی برخوردار شوند.

وی افزود: مشمولان فاقد غیبت باید با نامه درخواست معافیت تحصیلی صادره از دانشگاه پذیرفته شده، به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) شهر محل استقرار دانشگاه مورد پذیرش مراجعه کرده تا مجوز ثبت نام اولیه برای آنان صادر شود.