تاریخ : 1397,دوشنبه 02 مهر00:13
کد خبر : 283261 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

برنامه‌های دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی اعلام شد

برنامه های دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برای دانشجویان ورودی جدید در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ این دانشگاه اعلام شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دکتر حسن شاکری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی گفت: تمامی امکانات خوابگاه ها و واحدهای رفاهی، آماده خدمت رسانی به دانشجویان است.

وی افزود: معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در تابستان امسال برنامه هایی را در جهت بهینه سازی فضاهای مورد استفاده دانشجویان همچون خوابگاه ها اجرا کرد و با اجرای این برنامه ها، مشکلات و آنچه به عنوان نقاط ضعف امکانات رفاهی دانشجویی دانشگاه از سوی دانشجویان و یا مسئولان واحدها مطرح بود، رفع شد.

شاکری درباره برنامه های بلندمدت معاونت فرهنگی – دانشجویی درباره خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه گفت: دغدغه ریاست دانشگاه علوم بهزیستی و معاونت دانشجویی، ساخت و تجهیز خوابگاه های جدید برای دانشجویان است تا استانداردهای لازم برای اسکان دانشجویان را داشته و رفاه هر چه بیشتر آنان را در پی داشته باشد.

وی افزود: مکاتبات بسیاری با ادارات و سازمان های مختلف همچون شهرداری ها و حتی وزارت بهداشت شده تا بتوانند زمینی را جهت احداث خوابگاه های مناسب و استاندارد دانشجویی، در اختیار دانشگاه علوم بهزیستی قرار دهند، اما تا تحقق این هدف با تکمیل امکانات، بازسازی و بهینه سازی خوابگاه ها، سعی داریم برای دانشجویان آرامش و رفاه ایجاد کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی ادامه داد: با بهبود وضعیت ایاب و ذهاب دانشجویان از خوابگاه ها به دانشگاه و بالعکس، مشکلات این بخش نیز مرتفع شده است.

وی با اشاره به مشارکت تمامی بخش های ذیربط از جمله تشکل ها، کانون ها و انجمن های علمی دانشجویی برای استقبال از دانشجویان جدید، تاکید کرد: معتقدم «دانشگاه برای همه و همه برای دانشگاهند» و همه تلاش می کنیم تا شرایطی برای رشد و تعالی خود و دانشجویان فراهم کنیم.

شاکری افزود: همه با مشارکت یکدیگر، سعی خواهیم کرد تا دانشجویان مسیر علم اندوزی را با آرامش خاطر طی کنند و برای حضور در صحنه اجتماع و مسئولیت پذیری آماده شوند.

اکبر میرجانی اقدم مدیر دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز از اجرای برنامه های جدید جهت تسهیل و تسریع در فرآیند ثبت نام دانشجویان و ایجاد آرامش خاطر برای والدین آنان خبر داد و گفت: از یک ماه پیش ستاد ثبت نام در دانشگاه تشکیل شد و سعی شد تا از تمامی ظرفیت های دانشگاه در جهت رفاه حال دانشجویان جدید و والدین آنان استفاده شود.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی یادآور شد: امسال برای اولین بار، کانالی در فضای مجازی برای پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی دایر شد. 

وی گفت: قبل از آغاز ثبت نام ها، با اطلاع رسانی و همچنین پاسخ به پرسش های آنان در مورد مسایل مختلف همچون چگونگی ثبت نام، چگونگی اسکان در خوابگاه ها، امکانات خوابگاه ها و وسایل مورد نیاز دانشجویان، به میزان ۸۰ تا ۹۰ درصد از تماس های تلفنی و مراجعات دانشجویان و والدین آنان به دانشگاه کاسته شد.

اقدم افزود: امسال برای سهولت کار دانشجویان شهرستانی، فرم تعهدنامه محضری از هفته گذشته در وب سایت معاونت فرهنگی و دانشجویی (بوستان) قرار گرفت تا دانشجویان بتوانند قبل از عزیمت به تهران برای ثبت نام، این فرم را در محل سکونت و شهر خود تکمیل و تایید کنند تا در زمان ثبت نام با مشکلی مواجه نشوند.

وی از برگزاری کارگاه های توجیهی برای والدین دانشجویان جدید مقطع کارشناسی خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار برای والدین دانشجویان جدید مقطع کارشناسی سال تحصیلی ۹۸-۹۷ کارگاه های توجیهی برگزار شد تا ضمن آشنایی با دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، نسبت به مسایل دانشجویان که نیاز به مشارکت و همکاری والدین دارد، توجیه و راهنمایی می شوند.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی افزود: در این کارگاه ها، والدین دانشجویان با چالش ها و آسیب های جسمی و روانی تهدیدکننده جوانان در جامعه نیز آشنا شده و با معرفی راه های مختلف ارتباطی والدین با مسئولان دانشگاه، مشارکت هر چه بیشتر والدین در حل مسایل و مشکلات فرزندانشان و هموار ساختن مسیر دانش اندوزی و رشد و تعالی دانشجویان فراهم می شود.

میرجانی اقدم افزود: با برپایی غرفه استقبال از دانشجویان جدید مقطع کارشناسی در مقابل در ورودی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، علاوه بر راهنمایی دانشجویان و هدایت آنان بسمت محل ثبت نام ، وسایل اضافی دانشجویان بویژه دانشجویان شهرستانی نیز به امانت نگهداری می شود.

وی گفت: علاوه بر پشتیبانی از حضور تشکل ها ، کانون ها و انجمن های علمی دانشجویی در محل ثبت نام دانشجویان جدید، جهت برقراری ارتباط بیشتر، ارائه اطلاعات لازم از فعالیت های دانشگاه و جلب مشارکت دانشجویان جدید در  فعالیت های دانشجویی، کتابچه «سلام دانشجو» و ویژه نامه ورودی دانشجویان جدید به نام «ندای مشاور» منتشر شد.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی افزود: کتابچه «سلام دانشجو» از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهیه و منتشر شده تا دانشجویان از این طریق نیز با بخش های مختلف معاونت، امکانات، وظایف و فعالیت های هر یک از واحدها آشنا شوند.

وی ادامه داد: ویژه نامه ورودی دانشجویان جدید (گاهنامه شماره یک) به نام «ندای مشاور» نیز توسط مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه تهیه و منتشر شده و ضمن معرفی ساختار این مرکز و فعالیت های آن، با درج مطالب آموزشی، مهارت سازگاری با زندگی در خوابگاه های دانشجویی، کنترل افکار نگران کننده دوران دانشجویی و دوری از غم غربت را به دانشجویان جدید آموزش دهد.

میرجانی اقدم مشارکت بخش های مختلف معاونت آموزشی و فرهنگی و دانشجویی برای آماده سازی دانشگاه در بدو ورود دانشجویان جدید، کاهش هزینه ها، مشارکت حداکثری و استفاده از تمامی ظرفیت ها و استقبال خوب و خاطره سازی برای دانشجویان که ورود به دانشگاه و فارغ التحصیلی، دو اتفاق مهم در زندگی آنان بشمار می رود، را از نتایج این هماهنگی ها دانست.