تاریخ : 1397,پنجشنبه 12 مهر15:16
کد خبر : 284897 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

وزش طوفان منطقه سیستان را فرا می‌گیرد +جزئیات

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طوفان و گرد و خاک از شنبه تا دوشنبه هفته آینده منطقه سیستان را فرا می‌گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، علی ملاشاهی در گفت‌وگو با تسنیم در زاهدان اظهار داشت: با نفوذ توده هوای سرد و افزایش شیب فشاری در نوار شرقی کشور از شنبه شب تا دوشنبه هفته پیش رو در شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز واقع در شمال سیستان و بلوچستان وزش باد شدید سبب خیزش گرد و خاک و در نقاط مستعد موجب وقوع طوفان  و گرد و خاک می‌شود.

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پر پی این شرایط جوی نامطلوب در برخی نقاط محورهای زابل- زاهدان، زابل-نهبندان، زاهدان- نهبندان و زاهدان - بم گرد و خاک سبب کاهش دید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت در نوار غربی و مرز شرقی استان افزایش غبار پیش‌بینی می‌شود و وزش باد با شدت کمتر نسبت به شمال استان رخ خواهد داد.

ملاشاهی با اشاره به اینکه از یکشنبه دمای هوا در نواحی شمالی و مرکزی استان حدود 8 تا 10 درجه کاهش می‌یابد، اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته زاهدان با کمینه دمای 11 درجه سلسیوس خنکترین شهر استان بوده و پیش‌بینی می‌شود اواسط هفته آینده کمینه دمای زاهدان در لحظات اولیه روز به حدود 5 درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.