تاریخ : 1397,دوشنبه 16 مهر01:08
کد خبر : 285375 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

واکنش کاربران فضای مجازی به تصویب لایحه CFT در مجلس؛

#خیانت_FATF/ تجربه برجام تکرار شد!

کاربران شبکه اجتماعی توئیتر پس از تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسیم (CFT) توسط مجلس شورای اسلامی واکنش های متفاوتی نسبت به این اتفاق داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم امروز یکشنبه 15 مهر در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. تصویب این لایحه زمانی رخ داد که همین نمایندگان با فوریت طرح شفافیت آرا خودشان در مجلس مخالفت کردند، اما در لایحه‌ای که تمامی مسائل محرمانه کشور را برای دشمن شفاف می‌کند را به تصویب رساندند.

برخی از کاربران نیز با بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب درباره این کنوانسیون تلاش کردند مخالفت خود با این طرح را به گوش نمایندگان خود در مجلس برسانند. صبح امروز نیز در اقدامی خودجوش جمع کثیری از دانشجویان، مردم و فعالان سیاسی مخالف با این طرح مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و با سردادن شعارهایی در تلاش بودند تا صدای اعتراض خود را به گوش نمایندگان برسانند.

اما سرانجام صبح امروز در جلسه علنی مجلس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 143 رای موافق، 120 رای مخالف، 5 رای ممتنع از مجموع 268 رای ماخوذه با الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) موافقت کردند.

پس از انتشار خبر تصویب این لایحه رسانه های مختلف، کاربران فضای مجازی با هشتگ #خیانت_FATF واکنش های مختلفی نسبت به این اقدام نمایندگان مجلس داشتند که در ادامه مشاهده می‌کنید؛


*گزارش از یاسین قاسمی


کد خبرنگار : 38