تاریخ : 1397,شنبه 21 مهر21:18
کد خبر : 286140 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

حضور وزیر علوم در دانشگاه بیرجند دردسرساز شد

دبیر شورای صنفی دانشگاه بیرجند گفت: در برنامه حضور وزیر علوم در دانشگاه بیرجند ترتیبی برای دیدار وی با دانشجویان تدارک دیده نشده بود و همین امر موجب اعتراض دانشجویان شد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران حسین رستم‌پور، دبیر شورای صنفی دانشگاه بیرجند در گفتگو با دانشجو، گفت: در برنامه حضور وزیر علوم در دانشگاه بیرجند ترتیبی برای دیدار وی با دانشجویان تدارک دیده نشده بود.

رستم‌پور با بیان اینکه صرفا قرار بود تا مشاور وزیر با نماینده دانشجویان دیداری داشته باشد، افزود: شان دانشجو بیش از آن است که هنگام حضور وزیر علوم در دانشگاه هیچ برنامه‌ای برای دیدار با دانشجویان تدارک دیده نشده باشد.

دبیر شورای صنفی دانشگاه بیرجند تصریح کرد: زمانی که وزیر در دانشگاه حاضر شد، تعدادی از دانشجویان برای پیگیری مطالبات صنفی خود تجمعی صورت دادند که قرار شد ساعت ۱۵:۱۵ نماینده تشکل‌های دانشجویی با وزیر علوم دیدار و گفتگویی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات دانشجویان تغییر قیمت گروه بندی غذا‌های سلف دانشگاه است و غذایی که با ۸۰۰ توامن رزرو میکردیم، به مبلغ ۱۴۰۰ تومان رسیده است.

رستم‌پور ادامه داد: مشکل صنفی بعدی دانشجویان این دانشگاه هزینه بالای مبلغ ایاب و ذهاب است که مبلغی بالغ بر ۵۵۰ تومان از هر دانشجو اخذ می‌شود.

دبیر شورای صنفی دانشگاه بیرجند گفت: قرار است تا در جلسه‌ای که وزیر علوم با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دارد، مشکلات دانشجویان مطرح و نظر وی شنیده شود.