تاریخ : 1397,یکشنبه 11 آذر22:06
کد خبر : 292682 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تست و توسعه موشکی ایران در جهت بازدارندگی ادامه دارد

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: تست موشک‌ها و توان دفاعی جمهوری اسلامی برای دفاع و در راستای بازدارندگی کشور است و این کار ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از صدا و سیما، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران در خصوص موضع‌گیری‌های اخیر دشمنان جمهوری اسلامی درباره تست و توسعه موشکی کشورمان اظهار داشت: تست موشک‌ها و توان دفاعی جمهوری اسلامی برای دفاع و در راستای بازدارندگی کشور است و این کار ادامه پیدا خواهد کرد یعنی هم تست و هم توسعه موشکی را ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: این موضوع خارج از چارچوب مذاکرات است و به امنیت ملی ما مرتبط است لذا در این رابطه از هیچ کشوری اجازه نخواهیم گرفت.

شکارچی افزود: البته این اطمینان را به کشورهای منطقه می‌دهیم که جمهوری اسلامی چشم‌ طمع به منافع سایر کشورها ندارد و این اقدامات تنها در راستای بازدارندگی و افزایش توان دفاعی است.

وی با اشاره به تهدیدات اخیر آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه گزینه‌های نظامی همچنان روی میز است، افزود: ما این هشدار را می‌دهیم که در صورت هر گونه خطای راهبردی از سوی آمریکا و هم‌پیمانانشان در منطقه، جمهوری اسلامی آنچنان سیلی محکمی به آنان خواهد زد که تا ابد پشیمان شوند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ادامه داد: البته مطمئن هستیم که دشمنان دست به چنین خطایی نخواهند زد، مگر اینکه افراد بی تجربه و تازه به دوران رسیده‌ای چنین اشتباهی را مرتکب شوند که در صورت بروز این اشتباه تاوان آن را خواهند داد.

سردار شکارچی در واکنش به موضع گیری‌های اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر ارسال کمک تسلیحاتی از ایران به کشور و ارتش یمن گفت: دو تن از مقامات رسمی آمریکا شروع  به یاوگویی‌ و هذیان گویی کرده و چند اتهام را عنوان کرده‌اند؛ از جمله ادعا شده جمهوری اسلامی تجهیزات و تسلیحاتی را در اختیار یمن قرار می‌دهد که باید گفت که ملت و ارتش یمن قدرتمند و دارای تجهیزات دفاعی مناسبی هستند و نیازی به کمک دیگر کشورها ندارند.

وی افزود: با توجه به محاصره یمن و حجم بزرگ موشک‌باران، این امکان برای جمهوری اسلامی چگونه وجود خواهد داشت تا موشک در اختیار ارتش یمن قرار دهد!؟

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح عنوان کرد: ملت یمن از تجهیزات مناسبی برخوردار هستند و تا به امروز هم با تکیه بر ظرفیت‌های دفاعی خود پیروزی‌های پی در پی را رقم زده‌اند و عربستان را در به استیصال کشانده‌اند.

وی تصریح کرد: عربستان سعودی، امارات، آمریکا و رژیم صهیونیستی تا به امروز در یمن عملا هیچ دستاوردی نداشته‌اند و لذا آمریکایی‌ها در پی این شکست‌ها مجبورند که چنین موضع‌گیری‌هایی کنند.