تاریخ : 1397,شنبه 17 آذر13:46
کد خبر : 293433 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

دبیر واحد تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان:

تضارب آرا در دانشگاه باعث تقویت جنبش دانشجویی می‌شود

تشکل‌های دانشجویی از نظر و تصمیم هیئت نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاه ها حمایت می کند و از تصمیمی که طبق قانون در دانشگاه ها گرفته شود تبعیت می کند ولی در مورد تصمیمات غیر قانونی و بیرون از دانشگاه ایستادگی خواهند کرد.

محمدحسین کاظمی دبیر واحد تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با «خبرنامه دانشجویان ایران» پیرامون اهمیت روز دانشجو گفت: در ایام 16 آذر تردد سخنران های سیاسی به دانشگاه ها افزایش یافته و شاهد حضور چهره های سیاسی و فرهنگی در دانشگاه ها هستیم که گواه زنده بودن و فعالیت جنبش دانشجویی است.

وی پیرامون اهمیت گفت‌وگو در محیط دانشگاه گفت: اگر تضارب آرا در دانشگاه ها وجود داشته باشد باعث رشد و پویایی دانشگاه ها و افزایش آگاهی دانشجویان و تقویت جنبش دانشجویی خواهد شد، انتظاری که از مسئولان و روسای دانشگاه ها داریم این هست که با دید باز به برنامه های تشکل های دانشجویی نگاه کنند و با حمایت های خود باعث افزایش برنامه های مهم و تاثیر گذار تشکل ها باشند.

کاظمی درباره حواشی اخیر دانشگاه ارومیه اظهار داشت: متاسفانه خبرهایی که از دانشگاه ارومیه به گوش می رسد حاکی از آن است که علی رغم تصویب ویژه برنامه ای (با حضور یکی از نمایندگان شناخته شده و سابق مجلس شورای اسلامی)  به مناسبت روز دانشجو در هیئت نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاه ارومیه ، در اقدامی عجیب و قابل تامل ، مسئولان دانشگاه به تشکل های دانشجویی خبر از لغو برنامه می دهند و دلیلی که برای این تصمیم خود می آورند توصیه و تصمیم از بیرون است!

وی ادامه داد: مطالبه ای که از روسای دانشگاه ها و علی الخصوص از رئیس محترم دانشگاه ارومیه داریم این هست که استقلال دانشگاه ها را حفظ کنند و در برابر فشار های خارج از دانشگاه مقاوت کنند و از تصمیم های سفارشی ، دستوری و توصیه ای که از بیرون برای دانشگاه تحمیل می شود دوری کنند. استقلال دانشگاه ها باید حفظ شود و قانون باید در دانشگاه ها فصل الخطاب باشد نه صلاح و مصلحت اندیشی سیاسیون و مسئولان استانی.

دبیر واحد تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: تشکل های دانشجویی از نظر و تصمیم هیئت نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاه ها حمایت می کند و از تصمیمی که طبق قانون در دانشگاه ها گرفته شود  تبعیت می کند ولی در مورد تصمیمات غیر قانونی و بیرون از دانشگاه ایستادگی خواهند کرد.

کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: خط قرمز تشکل های دانشجویی و روسای محترم دانشگاه ها و سایر مسئولان دانشگاهی، باید فتنه گران باشد ، فتنه گران به هیچ عنوان حق ورود به دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران و استفاده از تربیون های دانشگاه ها را ندارند. اگر فتنه گری به دانشگاه قدم بگذارد ، دانشجویان آتش به اختیار در مقابل فتنه گر خواهند ایستاد.