تاریخ : 1397,شنبه 24 آذر14:39
کد خبر : 294411 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

در سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران؛

بیستمین جشنواره جوان خوارزمی ۲۶ آذرماه برگزار می‌شود

امسال بیستمین جشنواره جوان خوارزمی صبح روز دوشنبه ۲۶ آذرماه در سالن خوارزمی سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران همه ساله در مسیر تحقق ماموریت‌ها و تقویت فرهنگ پژوهش و نوآوری در بین دانش پژوهان و فناوران، جشنواره جوان خوارزمی را برگزار می کند.

این جشنواره با اهداف زیر برگزار می شود:

1. شناسایی، معرفی، جذب و پرورش استعداد‌های جوان کشور در زمینه‌های مختلف علم و فناوری.

2. ارج نهادن و تقدیر از پژوهشگران، نوآوران و فناوران جوان کشور.

3. ترویج فرهنگ نوآوری، کاربردی نمودن نتایج تحقیقات و کارآفرینی دانش بنیان در میان جوانان کشور.

مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان این رقابت علمی که فراخوان و ثبت نام آن در فروردین ماه آغاز می‌شود و ارزیابی طرح‌ها در گروه‌های تخصصی و گزینش نهایی برگزیدگان آن در هیئت داوران، تا آبان ماه ادامه دارد، هر ساله مقارن با هفته پژوهش در آذر ماه برگزار می‌شود.

برگزیدگان این جشنواره ملی در مراسمی با شکوه با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری و وزیر آموزش و پرورش و برخی دیگر از مقامات عالی رتبه کشور و پوشش گسترده رسانه‌های دیداری و شنیداری و خبری، معرفی و تقدیر می‌شوند.

امسال بیستمین جشنواره جوان خوارزمی در روز دوشنبه ۲۶ آذر ماه ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱ در سالن خوارزمی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار خواهد شد.

فراخوان این دوره از جشنواره در فروردین ماه از طریق وبگاه جشنواره و سایر مسیر‌های اطلاع رسانی الکترونیکی و فیزیکی آغاز شد و ثبت نام متقاضیان در پایان مرداد ماه خاتمه یافت.

طرح‌های ارائه شده برحسب موضوع به صورت الکترونیکی از طریق سامانه مکانیزه برای ارزیابی به شانزده گروه تخصصی ارسال گردید. کارشناسان و اعضای هیئت علمی و کارشناسان عضو گروه‌های تخصصی طرح‌ها را براساس ماهیت و شاخص‌های تعریف شده ارزیابی نموده و طرح‌های برتر به هیئت داوران جشنواره جوان پیشنهاد گردید.

پس از فراخوان در بخش دانش پژوهان و فناوران بیستمین دوره از جشنواره جوان خوارزمی ششصد و هفتاد و پنج تقاضا در سامانه جشنواره ثبت گردید که با نظارت و بررسی اولیه دبیرخانه و حذف موارد غیر مرتبط یا کامل نشده سیصد و هفتاد و پنج طرح برای ارزیابی به گروه‌های تخصصی ارجاع شد نتیجه این فعالیت چند ماهه در شانزده گروه تخصصی پیشنهاد نوزده طرح از سوی گروه‌های تخصصی به هیئت داوران جشنواره شد.

هیئت داوران که بالاترین رکن علمی و تخصصی جشنواره است وظیفه بررسی علمی، فنی، ارزشی و رتبه بندی طرح‌های ارجاعی توسط گروه‌های تخصصی را به عهده دارد. پس از طی جلسه‌های متعدد و دفاع گروه‌های تخصصی از طرح‌های پیشنهادی، تعداد دوازده طرح به عنوان برگزیده نهایی بخش دانش پژوهان و فناوران بیستمین جشنواره جوان خوارزمی انتخاب شد.