تاریخ : 1397,شنبه 15 دي23:25
کد خبر : 297120 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

طراحی و ساخت مبدل انرژی موج به پایان رسید

دانشگاه خلیج فارس بوشهر، با حمایت گروه توسعه فناوری‌های دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طراحی و ساخت یک مبدل انرژی موج را به پایان رساند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ عبدالمجید مصلح در نشست معرفی فعالیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه خلیج فارس درحوزه صنایع و فناوری‌های دریایی گفت: با توجه به اینکه در برنامه ششم توسعه توجه خاصی به مقوله دریا شده است آمادگی همکاری در حوزه دریا به خصوص بخش گردشگری راداریم.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: آماده‌ایم در زمینه‌های مختلف با سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط با حوزه دریا همکاری کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به فرسودگی ناوگان دریایی کشور بخش خدمات، تعمیرات و نگهداری می‌تواند فرصت مناسبی برای همکاری با سازمان‌های مرتبط با دریا ایجاد کند.

مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه خلیج‌فارس هم افزون بر معرفی فعالیت‌های دانشکده علوم و فنون دریایی در دو حوزه سازه و حوزه پژوهشی بهینه‌سازی، در باره طرح‌های علمی و مشارکتی دانشگاه از جمله طراحی و ساخت یک مبدل انرژی موج برای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طراحی و ساخت سیستم تریم تب فعال و آزمایش آن بر روی یک مبدل شناور پروازی برای موسسه دریایی شهید محلاتی و طراحی و ساخت شناور پروازی سه پله مشترک با کالج دریایی استرالیا و ارزیابی طراحی مفهومی و شاخص‌های هیدرودینامیکی مؤثر برای دستیابی به فرم بدنه مناسب برای موسسه دریایی شهید محلاتی، نکاتی بیان کرد.

عباس دشتی منش افزود: اگر سازمان‌ها و شرکت‌های مرتبط با حوزه دریا، نیاز‌های خود را به ما ارجاع دهند ما نیز به طور قطع می‌توانیم مطابق با نیاز‌های آن‌ها کار‌های مناسبی انجام دهیم.