تاریخ : 1397,جمعه 05 بهمن22:20
کد خبر : 299691 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

«دومین جشنواره زن و علم» در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

مهلت ارسال آثار برای شرکت در دومین جشنواره زن و علم که قرار است به میزبانی دانشگاه تهران اسفندماه برگزار شود، تا ۸ بهمن ماه ادامه دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این روزها علم به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه جوامع به شمار می‌رود و زنان نیز در جوامع مختلف از جمله جامعه ما در سال‌های اخیر نقش به سزایی در رشد و توسعه شاخص‌های پیشرفت و توسعه علم داشته‌اند، که یکی از این زنان تاثیر گذار که نامش بسیار در جهان فراگیر شد و مردم جامعه ایران نیز وی را می‌شناسند  مریم میرزاخانی بود.

از این رو دومین «جشنواره ملی زن و علم» با عنوان «جایزه دکتر مریم میرزا خانی» و هدف شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها، استعدادها و توانمندی‌های زنان در حوزه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی اسفندماه امسال در دانشگاه تهران برگزار می‌شود تا اثر بخشی مضاعف در پیشبرد اهداف توسعه‌ای کشور داشته باشد.

فراخوان شرکت در جشنواره به صورت گسترده اعلام و از همه دانشگاه‌ها، نهادها و ارگان‌های کشور در خواست شده است تا در این جشنواره شرکت کنند. در این دوره محدودیتی برای شرکت وجود ندارد و برخلاف دور اول که تنها اعضای هیأت علمی از دانشگاه‌ها امکان حضور داشتند؛ کلیه بانوان، دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه‌های کشور می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

رده‌های سنی زیر ۴۰ سال، بین ۴۰ تا ۶۵ سال و بالای ۶۵ سال و شش گروه‌ تخصصی فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی دام پزشکی و محیط زیست، هنر و علوم پزشکی نیز امکان حضور در این جشنواه را دارا هستند.

مهلت اولیه ثبت‌نام در این دوره جشنواره تا هشتم بهمن ماه ادامه دارد و این مهلت قابل تمدید نیست.

پس از دریافت آثار، مرحله داوری تا اواخر بهمن ماه انجام و در نهایت اسفندماه اختتامیه این مراسم به میزبانی دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی برگزار می‌شود.

گفتنی است، طی اعلام مسئولان دومین جنشواره زن و علم سعی بر این است که برگزاری اختتامیه جشنواره همزمان با روز زن و با حضور ابتکار معاون رییس جمهور در امور زن و خانواده و تعدادی از مقامات وزارت علوم و وزارت بهداشت باشد.