تاریخ : 1397,دوشنبه 08 بهمن23:16
کد خبر : 300102 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

شناسایی نقاط کور توسط خودروهای خودران

شرکت مایکروسافت با همکاری دانشگاه ام آی تی، سیستم هوش مصنوعی تازه ای را ابداع کرده اند که به خودروهای خودران کمک می کند تا نقاط کور را در مسیر رانندگی شناسایی کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از انگجت، فناوری تولید خودروهای خودران اگرچه در سال های اخیر پیشرفت فوق العاده ای داشته، اما این نوع خودروها هنوز مشکلاتی نیز دارند که از جمله آنها می توان به ناتوانی و ضعف در زمینه شناسایی موانع در مسیرهای پیش رو به خصوص در نقاط کور اشاره کرد.

از همین رو فناوری هوش مصنوعی به کمک طراحان این نوع خودروها امده تا آنها بتوانند این موانع را بهتر شناسایی کنند. مایکروسافت و دانشگاه ام آی تی در همین راستا سیستم هوش مصنوعی جدیدی را طراحی کرده اند که با شبیه سازی و درک واکنش های انسانی در مواقع مواجهه با موانع دیده نشده می تواند جلوی برخورد خودروها با این نوع موانع را بگیرد.

سیستم هوش مصنوعی یادشده با بررسی میزان فاصله با هر مانع می تواند در مورد نوع واکنش مناسب بهترین تصمیم را بگیرد و با مشاهده فیلم ها و انواع محتوای آموزشی دانش خود را در این زمینه ارتقا می بخشد. سیستم یادشده از توان خودآموزی و ارتقای دانش خود در گذر زمان برخوردار است. انتظار می رود گسترش استفاده از چنین سیستم هایی زمینه را برای همه گیر شدن خودروهای خودران فراهم کند.


کد خبرنگار : 15