تاریخ : 1397,شنبه 20 بهمن18:22
کد خبر : 301532 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی

در معاملات امروز بازار جهانی انرژی هر بشکه نفت برنت دریای شمال ۶۲.۱ دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به دیروز ۴۷ سنت افزایش داشته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، در معاملات امروز بازار جهانی انرژی قیمت نفت برنت مجدداً به بالای ۶۲ دلار رسید. بر همین اساس هر بشکه نفت برنت با ۴۷ سنت افزایش نسبت به دیروز ۶۲.۱ دلار به فروش رسید. نفت آمریکا نیز ۸ سنت بالا رفت و ۵۲.۷۲ دلار در هر بشکه قیمت‌گذاری شد.

به گزارش پایگاه رسمی سازمان کشورهای صادرکننده نفت، هر بشکه نفت اوپک در آخرین مبادلات روز پنج‌شنبه ۶۱.۵۷ دلار به فروش رسید.

به گزارش رویترز، علیرغم افزایش امروز قیمت نفت برنت اما به صورت هفتگی شاهد کاهش قیمت نفت هستیم چرا که نگرانی‌ها نسبت به کاهش روند رشد اقتصاد جهانی و در نتیجه کاهش تقاضا برای نفت از افزایش بیشتر قیمت جلوگیری می‌کند.

از دیگر دلایل افزایش قیمت نفت در بازار این بود که تحریم ونزوئلا توسط آمریکا باعث شده است که بازار با کمبود نفت با درجه کیفی مورد نظر پالایشگاه‌های آمریکایی مواجه شود و بنابراین علیرغم تحریم ونزوئلا شاهد افزایش قیمت در حوزه آمریکای لاتین و به طور کلی قاره آمریکا باشیم.