تاریخ : 1397,شنبه 04 اسفند17:27
کد خبر : 303135 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

مجمع تشخیص با رد لوایح «FATF» پاسخ بدعهدی آمریکا و اروپا را بدهد

مسئول جنبش دانشجویی- مردمی « نه به FATF» با اشاره fi بدعهدی‌های غرب و امریکا درباره برجام گفت: وقت آن است که به بدعهدی‌های اروپا و آمریکا پاسخ قاطعی داده شود و مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌تواند این پاسخ را با رد لوایح «FATF» بدهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، سعید تواناراد مسئول جنبش دانشجویی- مردمی « نه به FATF» در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس،  با اشاره به بدعهدی اروپا در رابطه به عمل به تعهدات برجامی گفت: متاسفانه ماه‌هاست که اروپا با وعده‌های پوشالی ما را سر کار گذاشته است، اخیرا هم که در موضوع کانال مالی نشان دادند اراده‌ای برای اجرای تعهدات برجامی خود ندارند از طرفی هم به شواهد نشان می‌دهد کاملا در موضوع تحریم‌ها با آمریکا هماهنگ هستند.

دبیر سیاسی سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه با اشاره به قرار دادن spv به جای اینستکس توسط اروپایی ها افزود: مسلما اگر اروپا نگران  نقدکردن مطالبات خودش از ایران نبود، چنین طرحی را هم نمی‌داد، این طرح به جز این موضوع هیچ فایده برای ایران نخواهد داشت.

تواناراد درباره تصویب لوایح FATF در مجمع هم یادآور شد: این اقدام موجب می‌شود طرف غربی و آمریکایی هرگونه دلش خواست با ما رفتار کند و شک نکنید با تصویب این لوایح اوضاع اقتصادی ما بدتر می‌شود چون دیگر راه‌های دور زدن تحریم‌ها بسته خواهد شد.

وی در خاتمه اظهار داشت: به اعتقاد ما وقت آن است که به اروپا و آمریکا برای بدعهدی‌هایی تاکنون داشته‌اند پاسخ قاطعی داده شود و اکنون مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌تواند این پاسخ را قاطعانه با رد لوایح «FATF» بدهد.