تاریخ : 1397,یکشنبه 12 اسفند17:25
کد خبر : 304225 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها؛

غیرانتفاعی‌ها نیاز به حمایت دارند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: دانشگاه‌های غیرانتفاعی با داشتن مشکلاتی مانند تامین فضا، نیاز به حمایت دارند؛ زیرا این نوع موسسه‌های آموزش عالی رانت دولتی ندارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در هفدهمین مجمع عمومی اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی کشور که در سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: موسسه‌های آموزشی غیردولتی با کسب حمایت، کارآمدی و بهره‌وری بیشتر خواهند داشت.

وی درباره ظرفیت بالای شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد حل بسیاری از مسائل دانشگاه‌ها، عنوان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی متشکل از اعضای فرهیخته و صاحب‌نظر می‌تواند بسیاری از مسائل فرهنگی را برطرف کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه گفت: نیابد به فرهنگ نگاه سیاسی شود. آنچه که امام خمینی با عنوان شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد کرده شامل انسان‌های صاحب‌نظر و سیاست‌گذاری است که بدون تنش بسیاری از مسائل را بررسی می‌کنند، اما استفاده از ظرفیت آن مغفول مانده است.

رستمی افزود: مشکلات و درگیری‌هایی که مجلس شورای اسلامی با ۳۰۰ عضو در صحن دارد، در شورای عالی انقلاب فرهنگی کمتر به چشم می‌خورد.

به گفته وی، تمامی موسسه‌های آموزش عالی غیر دولتی می‌توانند طرح‌های خود را در هر زمینه‌ای به شورای عالی انقلاب فرهنگی منتقل کنند. در صورت انتقال ایده یا طرح از طرف موسسه‌های آموزش عالی غیردولتی، شورا و نهاد نمایندگی آن را حمایت و پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به سخنان رهبری و اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی میدان دادن به بخش خصوصی است و رهبری نیز بر این موضوع تاکید داشتند. در شرکت‌ها و موسسه‌های خصوصی از بودجه نفتی کمتر یا اصلا استفاده نمی‌شود که به نفع کشور است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: مجموعه آموزش عالی یکی از عرصه‌های قابل افتخار در نظام است و بدون حمایت و فشار و تحریم توانسته دستاوردهای بسیار چشمگیری داشته باشد.

به‌ گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، رستمی خاطرنشان کرد: آموزش عالی با قشر جوان که مهمترین قشر کشور است، ارتباط دارد. بنابراین باید به غیر از آموزش به بعد فرهنگی و معنوی آن نیز توجه بسیار شود.