تاریخ : 1398,شنبه 17 فروردين12:19
کد خبر : 307360 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

اعلام وضع فاجعه ملی در کره جنوبی ­

در پی وقوع آتش‌سوزی در اراضی جنگلی کره جنوبی، دولت این کشور روز جمعه در پنج شهر و شهرستان ساحل شمال غربی این کشور وضع فاجعه ملی اعلام کرد. این در حالی است که این آتش‌سوزی گسترده تاکنون یک کشته و یازده زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران، در پی وقوع آتش‌سوزی در اراضی جنگلی کره جنوبی، دولت این کشور روز جمعه در پنج شهر و شهرستان ساحل شمال غربی این کشور وضع فاجعه ملی اعلام کرد. این در حالی است که این آتش‌سوزی گسترده تاکنون یک کشته و یازده زخمی برجای گذاشته است.

آتش‌سوزی پنجشنبه شب در گوئسونگ شهری واقع در دویست و ده کیلومتری شرق سئول -پایتخت کره جنوبی- آغاز شد. در پی وزش باد شدید آتش‌سوزی به سرعت در مناطق کوهستانی اطراف گسترش یافت و شهرستان اینجه و شهر‌های سوکچو، دانگائه و گانگ نئونگ را در بر گرفت.

این آتش‌سوزی تاکنون موجب سوختن حدود ۲۵۰ هکتار از اراضی جنگلی و همچنین ۱۲۵ خانه شده است. هزاران تن از ساکنان منطقه شب گذشته دستور تخلیه منازل خود را دریافت کردند.

اعلام وضع فاجعه ملی در کره جنوبی ­در پی وقوع آتش‌سوزی در اراضی جنگلی + تصاویر

بامداد جمعه ده‌ها بالگرد به منطقه اعزام شدند و به نظر می‌رسد کانون اصلی آتش مهار شده باشد. صد‌ها کامیون آتش‌نشانی و حدود ۱۰ هزار آتش‌نشان، نظامی و پلیس در عملیات امداد و مهار آتش‌سوزی مشارکت دارند.