تاریخ : 1398,دوشنبه 26 فروردين14:49
کد خبر : 308645 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

وزیر علوم:

نظرات اساتید دانشگاه برای حل مسائل کشور به رئیس جمهور ارسال شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سال گذشته در موضوعات مختلف در بین اساتید بحث شد و این نظرات مکتوب شده و برای رئیس جمهور و معاونان وی ارسال شد.

 به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به نقل از دانشجو، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست هم اندیشی که با حضور معاونین وزارت علوم و استادان، صاحب نظران دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری صبح امروز در محل وزارت عتف برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: آنچه که امروزه در مجامع مجازی و حقیقی مطرح می‌شود، این است که مسائل علمی و دانشگاه‌ها چه کمکی می‌تواند به حل مشکلاتی همچون مسائل اقتصادی، علمی و یا حتی بحران سیلی که در آغاز سال جاری با آن روبرو بودیم را حل کند.

غلامی ادامه داد: این باور در جامعه وجود دارد که دانشگاهیان می‌توانند مشکلات را حل کرده و این انتظار می‌رود که با قدرت به این عرصه وارد شوند.

وزیر علوم ادامه داد: فارغ از اینکه در سطح کلان زیر سوال می‌رویم یا نه باید بدانیم که فضا باز است و در مجامع عمومی آنچه که به دست می‌آید، از نظرات مختلف منتشر می‌شود.

وی افزود: ما در توسعه علم و کار‌های جدید علمی، کشف و ابداع که جزو دستاورد‌های ذاتی تحقیق در حوزه علمی به شمار می‌رود جایگاه خوبی داریم و امروز نگاهمان این است که با وجود این اکتشافات و تحقیقات بتوانیم به سمت و سوی حل مشکلات حرکت کنیم.

غلامی گفت: این نشست‌ها که حول محور هم اندیشی و همفکری است باعث حضور پررنگ بخش‌های مختلف علمی جامعه بوده و ما به مسائل مختلف با نگاه اولویت و ضرورت مشکلات از صاحب نظران می‌خواهیم تا با تحقیقات دانشگاهی بخشی از مشکلات جامعه را حل نمایند.

وزیر علوم تصریح کرد: سال گذشته در جلسه هم اندیشی به مسئله اشتغال و مشکلات فارغ التحصیلان پرداختیم و دقتمان بر این موضوع بود که فارغ التحصیلان ما باید فناور و پژوهشگر باشند.

وی گفت: ما در حوزه‌های مختلف وزارت علوم همکاری فکری با بخش‌های مختلف دولت داریم و سال گذشته مکرراً در موضوعات مختلف در بین اساتید بحث شد و این نظرات مکتوب شده و برای رئیس جمهور و معاونان وی ارسال شد.

وی تصریح کرد: لازم است تا دیدگاه‌ها و نظرات دانشگاهیان به اشتراک گذاشته شود و به سمت اجرایی شدن سوق داده شود، زیرا ما به عنوان معلم و محقق تنها نظرات یکدیگر را می‌خوانیم؛ اما اینکه به مرحله اجرا برسد کمی از انتظار جامعه دور است.

غلامی اظهار داشت: اگر برگزاری این نشست‌ها به صورت شفاف، مستقیم و مستمر حفظ شود می‌توانیم در طول زمان با هم اندیشی‌هایی که صورت می‌گیرد و تصویب برنامه‌های مدون به دستاورد‌های فکری ایده آلی دست یابیم. همچنین باید حرکتمان به سمت و سویی باشد که علاوه بر محتوا‌های درسی دانشگاهی مسئله تحقیق و پژوهش نیز در اولویت‌های ما قرار گیرد.