تاریخ : 1398,چهارشنبه 11 ارديبهشت12:02
کد خبر : 310446 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

۹۰ درصد از کاغذ‌های تحریر و روزنامه در کشور وارداتی است

معاون امور صنایع وزیر صنعت گفت: سال ۹۷ در کشور در خصوص تولید کاغذ، سال موفقیت آمیزی بود به عنوان مثال، تولید کاغذ تیشو در کشور در سال ۹۷ نسبت به ۵ سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از میزان، فرشاد مقیمی در خصوص میزان تولید کاغذ تیشو در کشور بیان کرد: از سال ۹۲ تا ۹۷ در کشور ۵۰ هزار تن تولید و ۸۷ هزار تن واردات کاغذ تیشو داشتیم که در سال 97 تولیدات کاغذ تیشو به ۱۵۳ هزار تن رسید و واردات آن به ۶ هزار تن کاهش یافت علی رغم این که در سال97 حدود ۱۰ هزارتن کاغذ تیشو به کشور‌های دیگر صادر کردیم.

وی در ادامه افزود: همچنین در خصوص کاغذ‌های بسته بندی، لاینر و فلوتینگ در بین سال‌های ۹۲ تا ۹۷ در کشور ۵۵۰ هزار تن تولید و ۱۸۹ هزار تن واردات این نوع کاغذ ها را داشتیم و در سال ۹۷ تولید این سه نوع کاغذ با افزایش چشم گیری مواجه شد و به ۷۲۵ هزار تن رسید و واردات آن نیز به ۲۲ هزار تن کاهش یافت  همچنین در سال ۹۷ شاهد صادرات بیش از ۱۸۸ هزار تن کاغذ‌های بسته بندی، لاینر و تیشو بودیم.

معاون امور صنایع وزیر صنعت تصریح کرد: با وجود پیشرفت‌هایی که در رابطه با تولید کاغذ‌های ذکر شده داشتیم، اما حدود ۹۰ درصد از کاغذ‌های چاپ، تحریر و روزنامه در کشور وارداتی است.

مقیمی با ذکر این مطلب که وزارت صنعت وظیفه سیاست گذاری در خصوص خودکفایی و توسعه تولید کاغذ را ندارد، عنوان کرد: با توجه به دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی، با وزارت ارشاد به توافق رسیدیم که این بحث در مجلس مطرح شود و وزارت صنعت نیز در این سیاست گذاری‌ها با دیگر ارگان‌ها شریک شود تا مشکل کاغذ را در کشور هرچه سریع‌تر رفع کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه‌ها و سیاست گذاری‌هایی که در این موضوع به کار گرفته شده، پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده در کشور هیچ مشکلی در بحث کاغذ نداشته باشیم.