تاریخ : 1398,دوشنبه 30 ارديبهشت01:07
کد خبر : 312597 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

دهن‌کجی به قانون و قانون‌شکنی در دانشگاه کردستان

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کردستان گفت: با وجود آنکه معضلات دانشگاه کردستان بارها با مسئولان دانشگاه مطرح شده؛ اما همچنان رویه دهن‌کجی به قانون و قانون‌شکنی در این دانشگاه ادامه دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سیدعنایت جویبار، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کردستان در گفتگو با خبرگزاری دانشجو در خصوص مسائل و مشکلات دانشگاه کردستان گفت: علیرغم اینکه مشکلات و معضلات دانشگاه کردستان مکررا با مسئولین در سطوح مختلف دانشگاه مطرح شده، ولی متاسفانه باید اعلام کنیم همچنان رویه دهن کجی به قانون و قانون شکنی آن هم با مصادیق بسیار فراوان در جای جای این دانشگاه توسط مسئولین و طبیعتا به تبع آن توسط دانشجویان ادامه دارد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کردستان افزود: دانشگاهی که در آن مصرف دخانیات، علیرغم ممنوعیت مصرح در قانون و لزوم برخورد انضباطی، به یک امر طبیعی و روزمره مبدل شده و نمایشگاهی است برای انواع پوشش‌های زننده و شگفت آور که با آیین نامه انضباطی دانشجویان و قوانین و ضوابط پوشش در دانشگاه هیچ سنخیتی ندارد و از طرف دیگر شاهد خودنمایی برخی افراد ملبس به لباس گروهک‌های ضدانقلاب و جنایت‌کار در سطح دانشگاه و بسیاری از برنامه‌های تحت حمایت معاونت فرهنگی آن هم در پوشش موضوعاتی نظیر ادبیات و تاریخ و کردستان‌شناسی و ... در دانشگاه هستیم. در صورتی که این ظرفیت‌ها باید در اختیار ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی و همچنین تبیین فرهنگ اصیل کردی به عنوان یکی از خرده فرهنگ‌های ایرانی و مقوم هویت و اتحاد ملی باشد.

جویبار اضافه کرد: توصیه بنده به برخی مسئولین بی مسئولیت این است که اگر واقعا با قوانین کشور سر جنگ دارید، اولا با کمال تاسف باید تاکید کنیم جای شما در این مناصب نیست و تکلیف شما باید مشخص شود، ثانیا لااقل در مورد پوشش، حداقل به قوانین پوششی در دانشگاه‌های آکسفورد انگلیس و تگزاس آمریکا اقتدا کنید، که گویا نامسلمانان بیشتر از شما متوجه اهمیت این موضوع و قواعد و حدود و تبعات ولنگاری آن در محیط دانشگاهی هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به مسائل و موضوعات به این مهمی در شورای فرهنگی دانشگاه پرداخته نمی‌شود، گفت: جالب است بدانید شورای فرهنگی دانشگاه خود محل بروز بسیاری از مشکلات و منشا بسیاری از معضلات و مصداق بارز قانون شکنی است و یکی از این مشکلات این است که شورا محفلی شده برای حضور برخی افراد که نه تنها هیچ وجاهت و جایگاه قانونی برای حضور برحسب مورد به عنوان صاحب نظر فرهنگی ندارند بلکه تقریبا هیچگونه صلاحیتی نیز برای عضویت در این شورا ندارند، اما نه تنها مدام آن جا حاضر می‌شوند؛ بلکه همواره با فضاسازی کاذب اصرار بر قانون گریزی و عدم اعتنا به قوانین و اسناد بالا دستی و ملی را دارند و بعضا رفتار‌های وقیحانه مرتکب می‌شوند که به اعضای واقعی شورا و تشکل‌های دانشجویی اهانت و گستاخی هم می‌کنند. متاسفانه تا این روند قانون گریزی ادامه داشته باشد همچنان مشکلات و معضلات به قوت خود باقی است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کردستان تصریح کرد: البته این نکته را لازم است متذکر شوم که این رویه ایجاد شده، محصول مقطع اخیر مدیریتی نیست بلکه محصول فکری برخی جریانات است که توسط افراد خاص و تاثیر گذار در دانشگاه اجرا می‌شود که امیدواریم با همت رییس جدید دانشگاه، اصلاح شوند.

وی در پاسخ به اینکه آیا اخیرا در دانشگاه برنامه‌ای با موضوع تیراندازی به کولبر برگزار شده است، افزود: قبل از هر چیز باید بگویم اصلا زیبنده انقلاب اسلامی نیست که یک عده برای تامین معاش خود مجبور به کولبری می‌شوند، اما متاسفانه زمام امورات اجرایی را در دست جریانی غرب‌گرا و اشرافی داده‌ایم که تعهدی به راه انقلاب و خدمتگذاری واقعی ندارند.

جویبار گفت: رهبر معظم انقلاب نسبت به کولبر‌ها می‌فرمایند؛ مراد از نبارزه با قاچاق، فلان کولبر ضعیف نیست که برای تامین معاش زندگی خود چیزی را با کول خود از آنطرف حمل می‌کند بلکه منظور از قاچاق، قاچاق سازمان یافته است! مسلما کولبر‌ها مردمان زحمت کشی هستند و برای عموم جامعه محترم هستند، ولی متاسفانه یکی از معضلات اساسی که امروزه این قشر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند این است که در کشور عراق هنگام حمل کالای ناچیز خود توسط گروهک‌های تجزیه طلب و خاین مورد اخاذی و باج گیری واقع می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که کولبر تعریف مشخص دارد و به شخصی می‌گویند که با هویت مشخص و در مسیر‌های مشخص و زمان‌های معین با بار متعارف مشغول به فعالیت است و در غیر اینصورت هر کسی که خارج از این چارچوب مشخص و تعریف شده بخواهد فعالیتی انجام بدهد دیگر کولبر تلقی نمی‌شود و در واقع هرکسی که کوله‌ای بر پشت حمل می‌کند لزوما کولبر محسوب نمی‌شود و باتوجه به اهمیت و ضرورت مقوله امنیت خصوصا در مناطق مرزی باید توجه داشت که همین مرزبانان کشور که وظیفه تامین امنیت همه هموطنان از جمله همین کولبران را به عهده دارند اگر هوشیاری لازم را به خرج ندهند و زمینه ورود غیر قانونی حتی یک نفر تروریست با یک کوله مواد منفجره یا تسلیحات و ... یا نفرات جنایتکار و بدخواه به کشور فراهم شود چه خسارات و تبعات جبران ناپذیری می‌تواند بر جای بگذارد و این نکته را هم باید دانست که در حال حاضر نه تنها به کولبر‌ها تعرضی نمی‌شود بلکه در صورتی که واقعا کولبر باشند و طبق قواعد مشخص عمل نمایند تحت حمایت مرزبانی هستند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کردستان ادامه داد: در خصوص تجمع اخیر نه تنها بنده بلکه هر دانشجوی مسلمان و حق جویی از مطالبات قانونی و به حق، توام با انصاف و نقد و بررسی عملکرد مسیولین و پاسخگویی آن‌ها در طول بازه مدیرتی شان حمایت می‌کند و البته هرگونه تجمع غیرقانونی و روزه خواری علنی و حرمت شکنی ماه مبارک رمضان را محکوم می‌داند و اتفاقا در همان روز برنامه تریبون آزاد بسیج دانشجویی در حال برگزاری بود و دانشجویان نیز پیرامون مطالبات خود از وضعیت صنفی دانشگاه نقد‌های خود را در چارچوب قانونی بیان کردند و قطعا این ظلم در حق جریان دانشجویی است که یک عده با تفکرات بی آبرو و مارکسیستی بخواهند از مطالبات برخی دانشجویان سو استفاده نمایند و اسلام ستیزی راه اندازی کنند که البته جا دارد اینجا اشاره به این مهم شود که برخی شواهد گویای این است که این قبیل تفکرات مورد حمایت برخی مجموعه‌ها و مسیولین در دانشگاه می‌باشند.

وی گفت: متاسفانه یک عده در فضای علمی و فرهنگی دانشگاه به دنبال حاشیه سازی از این قبیل مسایل هستند و سعی در وارونه نشان دادن حقیقت و تشویش اذهان عمومی و همچنین ذهنیت سازی غلط برای مخاطبین در لابه لای این برنامه‌ها هستند که البته هر از چند گاهی خروجی آن را می‌بینید که برای دانشگاه معضل آفرین است و همه این‌ها برمی گردد به امراض عفونی دانشگاه مادر استان که از ناحیه برخی جریانات فرهنگی مبتلاست که البته به درمان آن همچنان امیدواریم.