تاریخ : 1398,پنجشنبه 23 خرداد13:53
کد خبر : 315559 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

شورای صنفی خواستار شفافیت مالی دانشگاه علوم پزشکی زابل شد

شورای صنفی در راستای خط مشی مسئولیت پذیرانه ی خود وظیفه دارد برای بهبود اوضاع رفاهی و آموزشی دانشجویان به دنبال پیدا کردن ریشه ی مشکلات و ابهامات باشد و به بهبود ظاهر مشکلات دل خوش نکند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی زابل در بیانیه ای به مسئولین این دانشگاه خواستار شفافیت مالی این دانشگاه شدند. در بخشی از این نامه آمده است:« در همین راستا دانشگاه نیز به عنوان یار شورای صنفی باید با شفاف‌سازی مسائل برای شورای صنفی و عدم خودداری از آن با دستاویزهای مختلف به بهبود اوضاع دانشجویان و تحکیم رابطه ی دانشجو و دانشگاه بپردازد و بنا به وظیفه ای وجدانی و دینی، با وجود برخی عواقب، در مقابل هر گونه تخلف احتمالی از سوی شرکت های طرف قرارداد بایستد»

متن بیانیه به شرح زیر است:

در پی مشخص شدن برخی اختلافات عددی در گزارش مالی یکی از شرکت های طرف قرارداد دانشگاه که به شورای صنفی قبلی ارائه شده بود، و عدم پیگیری جدی این ماجرا تا به امروز، شورای صنفی فعلی و منتخب دانشجویان از همان اولین روز های تشکیل شدنش، برای ایجاد فضایی با نشاط و اقناع اذهان دانشجویان اقداماتی را جهت شفافیت مالی دانشگاه به انجام رسانده است که البته این مسیر چندان هم ساده نبوده است.

گفتنی است، بنا بر باور عموم وظیفه ی شورای صنفی دانشجویان پرداختن به مشکلات صنفی دانشجویان و مطالبه گری در این راستا است؛ اما عدم ریشه یابی و رفع مشکل از اساس و پایه، نه تنها موجب نهاده شدن خرج اضافی بر دوش دانشگاه و صرف بیت المال برای بهبود ظاهر مشکلات می‌گردد که در دراز مدت اعتماد دانشجویان به شورا و مسئولان دانشگاه را نیز خدشه دار خواهد کرد، این کار مانند صاحب ساختمانی میماند که پس از سال‌ها از فرسایش آن فقط به رنگ آمیزی دیوارهایش اکتفا کرده و تنها ظاهرش را درست می‌کند.

شورای صنفی در راستای خط مشی مسئولیت پذیرانه ی خود وظیفه دارد برای بهبود اوضاع رفاهی و آموزشی دانشجویان به دنبال پیدا کردن ریشه ی مشکلات و ابهامات باشد و به بهبود ظاهر مشکلات دل خوش نکند.

در همین راستا دانشگاه نیز به عنوان یار شورای صنفی باید با شفاف‌سازی مسائل برای شورای صنفی و عدم خودداری از آن با دستاویزهای مختلف به بهبود اوضاع دانشجویان و تحکیم رابطه ی دانشجو و دانشگاه بپردازد و بنا به وظیفه ای وجدانی و دینی، با وجود برخی عواقب، در مقابل هر گونه تخلف احتمالی از سوی شرکت های طرف قرارداد بایستد، بی شک شورای صنفی با همکاری و حمایت تمام دانشجویان و تشکل های دانشجویی، تا آخرین لحظه پای پیگیری این موضوع خواهد ایستاد و به هیچ عنوان اجازه ی ایجاد افترا و ابقای شائبه برای مسئولان دانشگاه را نخواهد داد.

باشد که این نوع اقدامات مسئولین نقطه ی عطفی در جامعه بوده و به مثابه الگویی برای سایر نهاد ها نیز قرار گیرد.

انشاءالله با بهبود ریشه ای مسائل، دانشجویان بتوانند طبق توصیه ی مقام معظم رهبری به شیوه ای کارا تر به دنبال علم بروند و تا حد ممکن از حواشی به دور باشند.

با احترام
شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زابل


کد خبرنگار : 86