تاریخ : 1398,یکشنبه 26 خرداد23:43
کد خبر : 315909 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

در نامه‌ای به دادستان زابل مطرح شد

اعلام نام ۲۰ متهم در پرونده فساد شهرداری زابل چه دلیلی داشت؟

بسیج دانشجویی دانشگاه زابل در نامه‌ای به دادستان این شهر خواستار بررسی شفاف پرونده فساد در شهرداری زابل شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه زابل با درخواست‌های عمومی، نامه‌ای جهت پرونده فساد در شهرداری زابل خطاب به دادستان این شهر تنظیم کرد.

متن نامه به شرح زیر است:

حجت الاسلام موحدی راد، دادستان استان سیستان و بلوچستان

اخیرا خبر‌هایی پیرامون بعضی جریانات در سیستان به گوش می‌رسد که لازم بود نکاتی را پیرامون این مسائل با شما در میان بگذاریم.

حدود یک سال پیش و پس از سخنرانی تاریخی مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف مردم انجام گرفت، مقام معظم رهبری فساد را به اژد‌هایی هفت سر تشبیه کردند که مسئولان کشور و به خصوص قوه قضاییه را به مقابله جدی و کامل با مفسدین سوق دادند که باید با آن مقابله کرد و این اژد‌های هفت سر را از پای در آورد. چند روزی نگذشته بود که اخباری مبنی بر دستگیری شهردار وقت زابل به اتهام اختلاس چند ده میلیاردی به گوش رسید که به رغم تلخ بودن قضیه، امید مبارزه با فساد‌های اقتصادی را در منطقه سیستان زنده کرد و باعث امیدواری مردم رنج دیده سیستان و خصوصا شهر زابل گردید.

بر همگان مبرهن و مشخص است قوه قضاییه، جایگاهی ویژه در نظام اسلامی و در برخورد با فساد دارد و از آن طرف عقیده جنبش دانشجویی آن است که عدالت خواهی را در چهارچوب ساختار‌های قضایی و نظارتی باید دید و در صورت عدم توجه به آن صرفا به عدالت طلبی عجولانه، نادرست و حتی ضد عدالت منتهی خواهد شد، باید در این راستا قوه قضاییه تمام تلاش خود را در جهت مبارزه با فساد و برقراری عدالت انجام دهد و مجموعه اقدامات صورت گرفته را در خصوص این نوع قضایا به صورت مستدل اطلاع رسانی کند و مجموعه مردم را نسبت به این نهاد انقلابی اعتماد پذیر‌تر کند.

اخیرا اخباری در خصوص این پرونده و تبرئه شدن در برخی اتهامات اساسی و مشغول به کاد شدن ایشان در مجموعه شهرداری، سوالی که اذهان عمومی را با خود درگیر این است که اولا آیا با تمام افرادی که اتهامشان به این سبک هاست، به همین شیوه برخورد می‌شود؟ ثانیا اینکه اعلام نام بیش از ۲۰ متهم در قبال این پرونده و تاکید عجیب دادستانی نسبت به وقوع فساد چه دلیلی داشته و مبالغ هنگفتی که ابتدا در محافل رسمی اعلام شده بود کجاست؟ و ثالثا اگر این اتهام ناصحیح بوده، چرا بیان شده است؟ چرا که اعلام خبر فساد در مسئولین خود باعث تخریب اذهان عمومی و بدبینی به نظام اسلامی می‌شود و اگر این اتهام فساد صحیح و درست بوده، پس چرا از دادگاه تشکیل شده در باب این اتفاق، مردم از حق قانونی خود که اطلاع از اخبار دادگاه مربوطه هستند بی اطلاعند و از حداقل حقوق شهروندی خودشان محروم هستند؟!

لذا باتوجه به شبهات پیش آمده پیرامون این اتفاق از جنابعالی دعوت می‌گردد که در دیداری با دانشجویان دانشگاه‌های شهرستان زابل و یا حضور در تریبون‌ها توضیحات لازم در خصوص این پرونده را به مردم سیستان اعلام نمایید.


کد خبرنگار : 38