تاریخ : 1398,سه شنبه 28 خرداد18:36
کد خبر : 316188 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

پیشنهاد ایجاد ردیف بودجه حمایت از تئاتر دانشجویی در سال ۹۹

در جلسه رییس کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی با اهالی تئاتر دانشجویی، پیشنهاد ایجاد ردیف بودجه حمایت از تئاتر دانشجویی در سال ۹۹ مطرح شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خانه ملت، احمد مازنی با اشاره به جلسه کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی با فعالان و مدیران تئاتر دانشجویی گفت: پس از شرکت در جشنواره بیست و دوم تئاتر دانشجویی مشاهده شد که دانشجویان در آن خوش درخشیدند و برنامه‌ریزی در سطح داخلی و بین‌المللی و سطح کارهای ارائه‌شده فراتر از حد بود و در حاشیه این جشنواره بحث حمایت از تئاتر دانشجویی و رابطه آن با تئاتر حرفه‌ای کشور مطرح و مقرر شد نشستی در مجلس برگزار شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: جلسه کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی با فعالان دانشجویی در همان راستا برگزار شد و مسئولانی از معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز پژوهش های مجلس و مسئولان مربوطه در دانشگاه تهران نیز در این جلسه حضور داشتند.

وی ادامه داد: پیشنهاد ایجاد یک ردیف حمایت از تئاتر دانشجویی در بودجه سال ۹۹ مطرح و بنا شد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت علوم این موضوع را در فصل بودجه‌نویسی پیگیری کنند.

تولید آثاری در تئاتر دانشجویی متناسب با فرهنگ دینی و ملی و ارزش‌های جامعه، اشتغال جمعیت فارغ‌التحصیلان رشته تئاتر و استفاده از آنها در پست‌های سازمانی دستگاه‌های فرهنگی از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

رییس کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی توضیح داد: در نهایت مقرر شد جمع‌بندی این بحث‌ها با محورهای مورد به جلسه آتی موکول شود و در آن جلسه مسئولان فرهنگی و دانشجویی نیز حضور داشته باشند.