تاریخ : 1398,سه شنبه 11 تير13:39
کد خبر : 317976 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

حسن رحیم‌پور ازغدی در جمع دانشجویان مطرح کرد:

نقش اقتصاد در حفظ و تداوم انقلاب

حسن رحیم پور ازغدی عمل گرا بودن و علم محور بودن را دو ویژگی یک تمدن قرآنی ذکر کرد و ادامه داد: قرآن به مومنین سفارش می کند حرکتی که در آن علم ندارید انجام ندهید. حرکت در کاری که به آن علم ندارید خیانت محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همایش گام دوم انقلاب اسلامی با حضور عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، حسن رحیم پور ازغدی در هشتمین نشست مسئولین بسیج دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در مجموعه تربیتی الزهرا(س) برگزار شد.

رحیم پور ازغدی در هشتمین نشست مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور ضمن تبیین محورهای اساسی گام دوم انقلاب اسلامی به دو محور مهم عمل و علم اشاره کرده و گفت: سمت و سوی تحول در چهل سال آینده باید با سمت و سوی گام دوم انقلاب باشد. محورهای اساسی مختلفی در بیانیه بیان شده است اما دو محور علم و عمل بشدت روی آن تاکید شده است. محور عمل که از آن به عنوان اقتصاد یاد می شود یکی از مهم ترین و اصلی ترین این محورهاست که نیاز است.

او اقتصاد قوی را تضمین کننده ادامه انقلاب اسلامی دانسته و گفت: اقتصاد نقش محوری و تامین کننده دارد و با اقتصاد ضعیف نمی توان انقلاب را حفظ کرد و ادامه داد: اقتصاد، اگر قوی باشد نقطه قوت یک تمدن است و مانع سلطه و نفوذ دشمنان است. اقتصاد ضعیف زمینه ساز هجوم و نفوذ دشمنان است. اقتصاد ضعیف باعث نفوذ و تحریم و فشار دشمنان انقلاب را فراهم می آورد. اقتصاد با عزت و کرامت یک ملت ارتباط مستقیم دارد و اقتصاد عقب مانده باعث ذلت و حقارت و نیازمندی به جهان می شود.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی فرق اساسی تمدن اسلامی و دیگر تمدن ها نسبت به اقتصاد را مسئله هدف و وسیله دانست و گفت: فرق اساسی تمدن اسلامی و دیگر تمدن ها در پرداخت به مسئله اقتصاد این است که در اسلامی اقتصاد یک وسیله برای یک هدف متعالی است که بدون آن به هدف اصلی نمی رسیم اما در دیگر تمدن ها اقتصاد بعنوان یک هدف محسوب می شود. اقتصاد و قدرت و لذت وسیله های خوب و هدف های بدی برای تمدن اسلامی است که در تمدن های مادی این به محوریت و هدف تبدیل می شود.

حسن رحیم پور ازغدی عمل گرا بودن و علم محور بودن را دو ویژگی یک تمدن قرآنی ذکر کرد و ادامه داد: قرآن به مومنین سفارش می کند حرکتی که در آن علم ندارید انجام ندهید. حرکت در کاری که به آن علم ندارید خیانت محسوب می شود. علم هم می بایست نافع و بعنوان یک وسیله به حساب بیاید که غیر این می شود همان علم مادی غیرنافع که کسب لذت بدون توجه به شرع و حق و باطل.آفت دیگر کار بدون تفکر درباره غایت و هدف و اولویت و عمل زدگی است.عمل گریزی و راحت طلبی نقطه مقابل این امر است که امروزه نظام آموزشی کشورمان به آن مبتلاست.

این استاد حوزه و دانشگاه تربیت مدیریت خردمند، مصرف بی اسراف و تولید در حد توان از جمله ویژگی های نظام آموزشی مطلوب گام دوم انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: بسترسازی برای تربیت مدیریت خردمند معیشت، مصرف بی اسراف و تولید در حدتوان از جمله ویژگی های اساسی نظام آموزشی در گام دوم انقلاب اسلامی است. تربیت انسان های تنبلی ستیز و تنبل گریز و انسان بدنبال کار و شراف را خروجی مطلوب چله دوم انقلاب اسلامی می باشد.