تاریخ : 1398,پنجشنبه 13 تير19:29
کد خبر : 318318 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

در خواست اساتید آمریکایی برای بازگشت ترامپ به برجام

جمعی از اساتید برجسته دانشگاه در نامه ای سرگشاده از دبیرکل سازمان ملل خواستند تا به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت درباره برجام توسط آمریکا واکنش نشان دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، ۳۰ نفر از اساتید نامدار دانشگاه و فعالان برجسته از جمله نوام چامسکی فیلسوف آمریکایی و آرشین ادیب مقدم استاد دانشگاه لندن در نامه ای سرگشاده به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از وی خواستند تا به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت واکنش نشان دهد.

متن نامه مذکور به شرح زیر است:
به خوبی آگاهید که برجام در سال ۲۰۱۵ میلادی و با حمایت همه ا عضای شورای امنیت سازمان ملل ایجاد شد و بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نیز تمامی تحریم های پیشین علیه برنامه هسته ای ایران لغو گردید.

با اجرائی شدن برجام، نه تنها سایه جنگ و تخریب برداشته شد، بلکه ایرانیان پس از مدت زیادی توانستند از امنیت و ثبات نسبی در اقتصاد بهره ببرند. بر اساس گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران به همه تعهدات خود در توافق هسته ای پایبند بوده است؛ اما آمریکا در ماه می سال گذشته میلادی بدون توجه به قطعنامه ۲۲۳۱ از برجام خرج شد و بحران هائی را برای جهان، منطقه و مردم ایران به وجود آورد.

واشنگتن با این کار در واقع تمام تحریم های پیشتر وضع شده بر ایران را نیز بازاعمال کرده، موجب درد و رنج مردم ایران شد. اکنون ایرانیان انتظار دارند تا دبیرکل سازمان ملل درباره نتایج خروج یکجانبه آمریکا از برجام و رویگردانی آشکار این کشور از همه هنجارهای بین المللی به تحقیق و تفحص و نیز واکنش روی آورد.