تاریخ : 1398,سه شنبه 18 تير01:09
کد خبر : 318905 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

طهرانچی: دانشگاه آزاد به رشته‌های کشاورزی توجه بیشتری دارد

رئیس دانشگاه آزاد در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: تحولات دانشگاه آزاد به دنبال اشتغال و آینده جوانان است و به همین دلیل به دنبال توجه بیشتر به رشته‌های کشاورزی هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد در سفر خود به گلستان با آیت الله نورمفیدی، امام جمعه گرگان دیدار و گفتگو کرد.

طهرانچی در این دیدار با اشاره به برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: این دانشگاه در دوره مدیریتی جدید به دنبال تأمین اشتغال جوانان است و برنامه‌های خود را در این حوزه براساس انتظارات مردم از دانشگاه تنظیم کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه تحولات دانشگاه آزاد اسلامی به گونه‌ای است که بتواند اشتغال و آینده جوانان را تضمین کند، تصریح کرد: بر این اساس، یکی از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی توجه به رشته کشاورزی است، چرا که در این حوزه شاهد عدم اقبال مردم نسبت به رشته‌های کشاورزی هستیم. با وجود ۵ میلیون خانوار در کشور که از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند، توجه به این حوزه موضوع مهمی است که می‌تواند باعث رونق اقتصاد خانوار‌ها شود. برای تحقق این موضوع، تغییر روش در آموزش و تحول در کشاورزی در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته تا بتوانیم دانشجویان کارآمد در این حوزه تربیت کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان گلستان، گفت: ظرفیت کشاورزی در این استان نیاز به توجه جدی و تحولی برای کارآمدسازی دانش دارد که خوشبختانه زیرساخت‌های مناسبی در حوزه کشاورزی، علوم دارویی و گیاهان زینتی در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان وجود دارد که قرار است در راستای توسعه استان گلستان و بسترسازی اشتغال دانش‌بنیان به کار گرفته شود.

طهرانچی خاطرنشان کرد: تلاش داریم با اجرای طرح‌های تحولی، علاوه بر رونق اقتصاد منطقه‌ای، پشتیبان توسعه هوشمند استان باشیم.

آیت‌الله نورمفیدی: دانشگاه آزاد اسلامی باید به بازار کار وارد شود و به تولید ملی توجه کند.

در ادامه این نشست، نورمفیدی به مساله رونق تولید اشاره کرد و گفت: این موضوع باید در دستور کار دانشگاه‌ها و صنایع باشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اقدامات دانشگاه آزاد در حوزه کشاورزی گفت: تحولات اساسی و بنیادین در کشاورزی باید ایجاد شود چراکه کشاورزی ما نسبت به گذشته تغییری نکرده است.

وی با بیان اینکه تحولات در حوزه کشاورزی با سرعت بالایی اتفاق می‌افتد و صنعت کشاورزی کنونی ما نمی‌تواند بازار خوبی کسب کند، گفت: استان گلستان ۲۸۰ هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی دارد که می‌تواند به این موضوع اختصاص پیدا کرده و باعث رونق اقتصاد استان شود که البته اقداماتی از جمله زهکشی و کانال‌کشی در این زمینه شروع شده که باعث افزایش چندین برابری بهره‌وری زمین شده است. این موضوع باعث شده زمین‌های کشاورزی در سیل اخیر آسیب کمتری ببیند.


کد خبرنگار : 38