تاریخ : 1398,یکشنبه 06 مرداد07:53
کد خبر : 321763 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

ذاکری:

تورم پیشرفت علمی را کاهش می دهد

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران بابیان اینکه فاصله بین نیازها و هزینه ها در دانشگاه ها زیاد است، گفت: تورم و افزایش هزینه به طور مستقیم بر روی فعالیت های حوزه دانشجویی تاثیر می گذارد و سرعت حرکت در مسیر پیشرفت علمی را کاهش می دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جبار علی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه کمبود بودجه دانشگاه ها حوزه پژوهشی و دانشجویی را هدف قرار می دهد، گفت: نخستین بخشی که در زمان کمبود اعتبارات ضربه می بیند حوزه بسیار مهم دانشجویی و پژوهشی است چراکه استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی هزینه جاری دانشگاه را به خود اختصاص می دهد.

وی افزود: دانشگاه علم و صنعت ایران با توجه به رسالت و کارکردی که تا کنون داشته است توانسته با سرمایه گذاری در حوزه صنعت و تولید قطعات مختلفی که در لیست تحریم ها قرار دارد، از خروج ارز جلوگیری کند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: این دانشگاه خوشبختانه با افزایش شرکت های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت دانش آموختگان توانسته است گام خوبی را در تولید محصولات مورد نیاز کشور بر دارد.

ذاکری خاطرنشان کرد: گام بعدی این دانشگاه در راستای تولیدات خود در حوزه صنعت و صادرات محصولات خود به کشور های همسایه شامل آذربایجان،عراق،ترکیه و افغانستان است.