تاریخ : 1398,دوشنبه 07 مرداد17:29
کد خبر : 321999 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

دولت ناکارآمد مشکل اساسی ما در مسائل اقتصادی است

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه مشکل اساسی ما در مسائل اقتصادی دولت ناکارآمد است، گفت: اقتصاد جان و روح دارد و اقتصاد این مملکت به مدیریت این دولت پاسخ نمی‌دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، احمد چلداوی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت با اشاره کاهش قیمت دلار در روزهای گذشته و عدمکاهش قیمت کالاهای اساسی گفت: چنین مسائلی نشان می دهد مشکلات اقتصادی خیلی ربطی به آمریکا و خارج از کشور ندارد و درصد ارتباط مشکلات به خارج از کشور بسیار کم است.

وی با بیان اینکه منشا مشکلات اقتصادی ما در داخل و مباحث مدیریتی است، افزود: به طور مثال ما در کشور بعد از افزایش قیمت دلار افزایش قیمت گوشت ولی اما به نظر شما تولید گوشت در کشوررا هم شاهد بودیم ولی به نظر شما تولید گوشت در کشور چقدر به تحریم ها افزایش قیمت دلار ربط دارد؟ همه آن چیزی که برای پرورش دام نتایج بورس نیاز است در داخل وجود دارد و هیچ چیز وارداتی در پرورش دام نیاز نداریم. در مورد افزایش قیمت لبنیات هم که به دو برابر هم رسید، به همین صورت است.

چلداوی خاطرنشان کرد: مشکل اساسی ما در مسائل اقتصادی دولت ناکارآمد و بعدا مغرض است. ما با دولتی سر کار داریم که شاید در دنیا بی‌نظیر باشد، دولتی که می‌خواهد وضعیت اقتصادی را به حالت بحران بکشاند و یا اینکه برنامه‌هایش در این راستا است، حال نیتش چیست، نمی‌دانیم؛ ولی دقیقا برنامه‌هایش در این راستا است که وضعیت اقتصادی را به بحث بحران بکشاند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: شما در این دولت چندین اختلاس چند هزار میلیاردی مشاهده می کنید و تک تک این ها می تواند یک مشکل اقتصادی ما را حل کند، همین مسئله صندوق فرهنگیان کفایت می کرد تا مشکل بیکاری ما را حل کند.

وی گفت: متاسفانه ساختار این دولت ساختار فاسدی است. دوتابعیتی‌ها، افراد فاسد و نالایق آنچنان در این دولت و ارکان آن رخنه کردند که اساساً مردم به هیچ وجه به این دولت اعتماد نمی‌کنند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: اقتصاد جان و روح دارد و اقتصاد این مملکت به این مدیریت دولت پاسخ نمی‌دهد. از طرفی بازار و اقتصاد ماه به تمام تصمیمات دولت پاسخ عکس می دهد.