تاریخ : 1398,سه شنبه 08 مرداد17:19
کد خبر : 322166 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

سه محور اصلی در قوانین ساماندهی سنجش و پذیرش دانشجو

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: شورای سنجش و پذیرش در قوانین ساماندهی خود سه محور کلی را دنبال می کند که همه دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه آزاد اسلامی را شامل می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، ابراهیم خدایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره کلیت اصلی شورای سنجش و پذیرش دانشجو اظهار داشت: بر اساس اعلام پیشین شورای سنجش و پذیرش و توافق در برگزاری آزمون ها، به دنبال تمرکز نیستیم و در این زمینه فرقی بین دانشگاه آزاد و دانشگاه تهران هم وجود ندارد.

وی ادامه داد: شورای سنجش و پذیرش دانشجو بیشتر به دنبال افزایش اختیارات بیشتر دانشگاه ها در پذیرش دانشجو است که در مورد تمام دانشگاه های کشور صدق می کند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به سه محور شورای یاد شده گفت: قوانین ساماندهی سنجش و پذیرش دانشجو سه محور را دنبال می کند. نخست اختیارات بیشتر به دانشگاه ها، دوم ساماندهی کل سهمیه ها و سوم کاهش استرس داوطلبان از طریق برگزاری آزمون های متعدد به جای یک آزمون است.

خدایی تاکید کرد: شورای سنجش و پذیرش این سه محور کلی را در مورد تمام دانشگاه ها، حتی دانشگاه آزاد اسلامی دنبال می کند.

شورای سنجش و پذیرش دانشجو پیش از برگزاری آزمون های کلیدی برخی مصوبات را در مورد این کنکورها اعلام می کند. تازه ترین مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در مورد دادن حق انتخاب نظام تحصیلی به داوطلبان کنکور ۹۹ است. این داوطلبان در ثبت نام کنکور ۹۹ باید اعلام کنند که در گروه نظام جدید یا نظام قدیم شرکت می کنند تا سوالات مجزا برای آنها طراحی شود.