تاریخ : 1398,چهارشنبه 09 مرداد13:19
کد خبر : 322274 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

فرصت‌ مطالعاتی در بهترین دانشگاه روسیه

معاون بین الملل دانشگاه خواجه نصیر از انعقاد تفاهم نامه با بهترین دانشگاه دولتی روسیه خبر داد و گفت: سال آینده تحصیلی چندین دانشجو برای گذراندن فرصت مطالعاتی به این کشور اعزام می‌شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، با اشاره به تفاهم نامه این دانشگاه با دانشگاه دولتی مسکو MSU کشور روسیه (MOSCOW STATE UNIVERSITY)، اظهار داشت: بتازگی در اوایل مردادماه از دو مرکز اصلی این دانشگاه بازدید و مذاکرات سطح بالایی با مسئولانِ آن برگزار کردیم.

وی افزود: نخستین مرکزی که مورد بازدید قرار دادیم، انستیتو مکانیک این دانشگاه بود که در واقع یک پژوهشگاه بسیار بزرگ است و بواسطه ارتباط نزدیک با ۱۵ دانشکده مختلفِ دانشگاه، می‌تواند فضای پژوهشی مناسبی را برای همکاری ها ایجاد کند.

معاون بین الملل دانشگاه خواجه نصیر با اشاره به بازدید از دانشکده تازه تاسیس تکنولوژی فضایی دانشگاه ام اس یو به عنوان دومین مرکز مورد بازدید هیات اعزامی دانشگاه خواجه نصیر، ادامه داد: در این بازدیدها مذاکرات خوبی با رییس و معاون بین الملل این دانشکده ها داشتیم که بر اساس آن مقرر شد، فعالیتهای مشترک و نیز دامنه همکاری ها را در زمینه های مورد علاقه، توسعه دهیم.

وی درباره محورهای مورد بحث و تصمیمات اتخاذ شده در این گفتگوها، گفت: قرار بر این شد زمینه اصلی همکاری ها مبتنی بر بهره مندی از راهنمای مشترک دانشجویان دکتری از هر دو دانشگاه، اعزام دانشجویان دکتری به‌منظور فرصتهای مطالعاتی ۳ تا ۶ ماه و نیز استفاده از تجهیزات باشد.

فرصت‌مطالعاتی ۳ تا ۶ ماهه در بهترین دانشگاه روسیه
معاون بین الملل دانشگاه خواجه نصیر با اشاره به تعیین سقف تعداد ۱۰ نفر برای اعزام ها، گفت: در سال تحصیلی آینده ۵ نفر از دانشجویان دکتری به این دانشگاه به منظور گذراندن فرصت مطالعاتی اعزام خواهند شد. با نزدیک شدن زمینه های تحقیقاتی توسط دانشجویان، پروژه های مشترکی نیز بین ۲ دانشگاه تعریف و متعاقبِ آن قرار است توسط آژانس ها و سازمان های تحقیقاتیِ مشترک در دو کشور، اجرا خواهد شد. 

تقی راد با ابراز امیدواری نسبت به عملیاتی شدنِ توسعه همکاری های ۲ دانشگاه طی ۵ سال آینده، اظهار داشت: با توجه به اهمیت توسعه روابط دیپلماسی ۲ کشور، به نظر می رسد امکان لازم برای گسترش همکاری ها و اقدامات جدیِ  مد نظر با کشور روسیه فراهم باشد.

راه اندازی دوره پژوهشی میان مدت در رشته هوافضا
وی همچنین از راه اندازی دوره پژوهشی میان مدت در رشته هوافضا برای اساتید خبر داد و گفت: با توجه به علاقمندی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به همکاری با ۲ دانشکده مواد و هوافضای دانشگاه MSU و تعمیق روابط علمی با آنها بر پایه برنامه ای طولانی مدت، موافقت شد که با نظر دانشگاه، اساتید نسبتاً جوان که از ظرفیتِ همکاری برخوردار هستند، در اولویت قرار گیرند. 

معاون بین الملل دانشگاه خواجه نصیر با بیان اینکه فعلاً تفاهم شد ۳ نفر از اساتید برای گذراندن دوره های پژوهشی به این کشور اعزام شوند، گفت: یک نفر از اساتید برای سال آینده به این کشور خواهد رفت؛  مقرر شده است هزینه های خوابگاهی و حضور استاد توسط دانشگاه MSU و هزینه های سفر، توسط دانشگاه خواجه نصیر تامین  شد.