تاریخ : 1398,پنجشنبه 10 مرداد01:48
کد خبر : 322347 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

واکنش کاربران توییتر به حذف ۴ صفر از پول ملی؛

به‌جای حذف صفر، ۴ تا مفسد اقتصادی را اعدام کنید!

حذف صفر از پول ملی کشور چند سالی است که مطرح شده است. در مورخه ۱۱ دی ماه ۱۳۹۷ همزمان با رونمایی از ایران چک‌های جدید این موضوع بار مورد توجه قرار گرفت. در نهایت امروز هیئت دولت حذف چهار صفر از پول ملی را تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دولت درحالی امروز به کلیات لایحه پیشنهادی بانک مرکزی برای حذف ۴ صفر رأی مثبت داد که این لایحه از چند ماه قبل در دولت درحال بررسی بوده و به‌زودی جزئیات آن در دولت بررسی و تصویب خواهد شد و پس از آن با تصویب نهایی مجلس اجرایی می‌شود.

بانک مرکزی، طرح اصلاح نظام پولی کشور در قالب حذف چهار صفر از واحد پولی کنونی و تعریف واحد پولی جدید و بازنگری در اقطاع اسکناس و مسکوک را از سال قبل به دولت برده بود و امروز سرانجام کلیات این طرح به‌تصویب رسید.

دولت باید لایحه حذف 4 صفر از پول ملی را در نهایت به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد و بعد از تصویب در بهارستان، نسبت به اجرای آن و اعمال در اسکناس‌های جدید اقدام کند.

طبق طرح پیشنهادی بانک مرکزی که در دولت به‌تصویب رسیده، واحد پولی ملی جدید تحت عنوان "تومان" تعریف می‌شود که هر "تومان" معادل ده‌هزار (10000) ریال فعلی و یکصد (100) "ریال جدید" خواهد بود.

به‌عقیده برخی از کارشناسان اقتصادی، افزایش ظاهری قدرت پول ملی، آسان‌سازی مبادلات، محاسبات و خرید و فروشهای مردم از اثرات قابل تحقق حذف صفرها است، اما برای حذف صفرها ارتقای شاخصهای اقتصادی همچون افزایش تولید، نرخ سرمایه‌گذاری، آزادسازیهای اقتصادی، رفع انحصارات، حضور بانکهای خارجی در کشور، حضور بی‌قیدوشرط سرمایه گذاران خارجی و غیره نیز باید انجام شود.

پس از انتشار این خبر کاربران فضای مجازی نسبت به این لایحه دولت واکنش‌های متفاوتی داشتند که در ادامه مشاهد می‌کنید؛

به جای حذف صفر، ۴ تا مفسد اقتصادی رو اعدام کنید!به جای حذف صفر، ۴ تا مفسد اقتصادی رو اعدام کنید!به جای حذف صفر، ۴ تا مفسد اقتصادی رو اعدام کنید!به جای حذف صفر، ۴ تا مفسد اقتصادی رو اعدام کنید!به جای حذف صفر، ۴ تا مفسد اقتصادی رو اعدام کنید!به جای حذف صفر، ۴ تا مفسد اقتصادی رو اعدام کنید!به جای حذف صفر، ۴ تا مفسد اقتصادی رو اعدام کنید!به جای حذف صفر، ۴ تا مفسد اقتصادی رو اعدام کنید!به جای حذف صفر، ۴ تا مفسد اقتصادی رو اعدام کنید!به جای حذف صفر، ۴ تا مفسد اقتصادی رو اعدام کنید!


کد خبرنگار : 38