تاریخ : 1398,پنجشنبه 10 مرداد12:42
کد خبر : 322367 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

پایان‌نامه‌ها، مقالات و پروپوزال‌ها باید مستقیم در ایرانداک ثبت شود

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات گفت: طبق آیین‌نامه، پایان‌نامه‌ها، مقالات و پروپوزال‌های تمامی مؤسسات دولتی و غیردولتی باید حتما در ایرانداک ثبت شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سیروس علیدوستی رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات (ایرانداک) در پاسخی درباره مقاومت برخی دانشگاه‌ها در ثبت پایان‌نامه‌های دانشجویی در سامانه ایرانداک که خواستار اتصال کلی به ایرانداک از طریق سیستم دانشگاهی خود هستند، گفت: طبق آئین‌نامه موجود باید پایان‌نامه‌ها، مقالات و پروپوزال‌ها در ایرانداک ثبت شود و نمی‌تواند در جاهای دیگر ثبت شده و به ایرانداک ارجاع داده شود.

به گفته وی، تبصره 9، قانون پیشگیری و مبارزه با تخلفات علمی و پژوهشی که آیین‌نامه آن در هیات دولت در حال تصویب نهایی است و به زودی ابلاغ می‌شود هم به صراحت به ایرانداک و سامانه‌های ایرانداک اشاره کرده است.

علیدوستی خاطر نشان کرد: از طریق ثبت در این سامانه‌ها است که سابقه پژوهشی احصا می‌شود و اگر کسی بگوید درباره موضوعی می‌خواهد پژوهش کند، جست‌وجو می‌کنیم و اعلام می‌کنیم که قبل از شما کارهایی نزدیک به شما انجام شده یا اصلاً کارهایی انجام نشده است.

به گزارش فارس، براساس ابلاغ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ثبت پیشنهاده (پروپوزال) پارساها (پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکترای تخصصی) و پارساهای دانشجویان و دانش‌آموختگان تمامی مؤسسات دولتی و غیردولتی در ایرانداک الزامی است و این موضوع در آیین‌نامه‌ای ابلاغ شده است.