تاریخ : 1398,شنبه 26 مرداد15:31
کد خبر : 324206 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

ثبت نام ۱۰۲ هزار نفر در رشته‌های بدون کنکور سال ۹۸

مشاور عالی سازمان سنجش تازه ترین آمار ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی مهرماه ۹۸ را اعلام کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، حسین توکلی گفت: ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهرماه سال ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بر اساس  قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب ۱۰ شهریور ۹۲ مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو ۸ و ۱۲ دی‌ماه ۹۷ انجام می شود.

وی گفت: دفترچه راهنمای ثبت‌نام از ۱۷ بهمن ماه ۹۷ منتشر شده است و تمامی داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در مهر ماه سال ۱۳۹۸ موضوع قانون سنجش و پذیرش دانشجو باید بر اساس این دفترچه اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: ثبت نام در این کدرشته ها از ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز شده است و تا ۲۶ شهریور ۹۸ ادامه دارد.

وی یادآور شد: تا امروز شنبه ۲۶ مردادماه ۹۸ تعداد ۱۰۲ هزار و ۸۸۷ نفر در این روش ثبت نام کرده‌اند.

توکلی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌پذیرد منحصراً به صورت اینترنتی است.

تکالیف‌، مدارک لازم و مراحل ثبت‌نام اینترنتی در این نوع پذیرش در سایت سازمان سنجش به همراه دفترچه راهنمای جداگانه و رشته ها و دانشگاه ها اعلام شده است.