تاریخ : 1398,چهارشنبه 06 شهريور15:19
کد خبر : 325727 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

تدوین پیش نویس دستورالعمل نشریات دانشجویی

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم از تدوین پیش نویس دستورالعمل نشریات دانشجویی خبر داد و گفت: پس از تدوین، پیش نویس مذکور برای بازنگری به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محمد هادی عسکری با اشاره به فعالیت نشریات دانشجویی و حمایت وزارت علوم از این نشریات گفت: نشریات دانشجویی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی فعالیت می کنند و کارهایی که باید در ستاد انجام شود، درقالب شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی انجام می شود که بیشتر بحث سیاستگذاری برگزاری برنامه های متمرکز است.

وی ادامه داد: گردهمایی مدیران مسئول نشریات دانشجویی کشور، برگزاری انتخابات نشریات دانشجویی و حضور نمایندگان دانشجویی در شورای مرکزی و برگزاری جشنواره نشریات توسط  وزارتین علوم و بهداشت از جمله فعالیت هایی است که در حوزه نشریات دانشجویی انجام می شود.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم درباره بازنگری آیین نامه نشریات دانشجویی گفت: آیین نامه نشریات دانشجویی در سال ۸۸ بازنگری شده است و شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی از سال گذشته پیگیر تدوین پیش نویس دستورالعمل نشریات است تا از طریق شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی بازنگری شود.

وی درباره خط قرمز فعالیت نشریات دانشجویی گفتت: ضوابط نشریات دانشجویی براساس قانون مطبوعات است و باید براساس قوانین موضوعه کشور کار کنند.

عسکری درباره اختصاص بودجه به نشریات دانشجویی کشور گفت: بودجه دانشگاه ها براساس موافقت نامه ای که با سازمان برنامه و بودجه دارند اختصاص می یابد که در آن بودجه سرانه فرهنگی نیز پیش بینی شده است و دانشگاه ها علی رغم محدودیتی هایی که دارند، به فعالیت های فرهنگی و نشریات توجه کرده و به آن بودجه اختصاص می دهند.