تاریخ : 1398,جمعه 08 شهريور03:44
کد خبر : 325980 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

رویترز: نفتکش آدریان دریا تغییر مسیر داد

یک رسانه انگلیسی گزارش داد نفتکش آدریان دریا که برخی منابع از حرکت آن به سمت بندر مرسین ترکیه خبر داده بودند، دقایقی پیش مسیر خود را تغییر داده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، خبرگزاری انگلیسی رویترز بعد از ظهر پنج‌شنبه با استناد به اطلاعات مؤسسه «رفینیتیو» که از مؤسسات وابسته به این خبرگزاری است اعلام کرد نفتکش «آدریان دریا» که گفته می‌شد در حال حرکت به سمت بندر مرسین ترکیه بوده، مسیر خود را به طرف مقصدی نامعلوم تغییر داده است.

اطلاعات و نقشه‌های آنلاین پایگاه دریانوردی مرین ترافیک (marinetraffic.com) نیز حاکی از این است که نفتکش آدریان دریا (گریس-1) اکنون مسیری متفاوت از مسیر بندر مرسین را در پیش گرفته و در حال دور شدن از این بندر جنوبی ترکیه است.

نفتکش آدریان دریا (گریس-1) حدود دو ماه قبل به بهانه بی‌اساس «نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه» توسط شناورهای نیروی دریای انگلیس در تنگه جبل‌الطارق توقیف شد.

در پی توقیف نفتکش گریس‌ــ‌1 برخی منابع خبری مدعی شدند که این نفتکش حامل سلاح بوده است، اما دولت محلی منطقه جبل‌الطارق پس از انجام بررسی‌های آزمایشگاهی دقیق تأکید کرد که نفتکش گریس‌‌ــ‌1 تنها حامل نفت خام بوده است.

دادگاه عالی جبل‌الطارق ابتدا در روز جمعه 14 تیر حکم توقیف این نفتکش حامل نفت ایران را به‌ مدت 14 روز تمدید کرد و پس از پایان این دوره بار دیگر حکم به تمدید 30 روزه توقیف نفتکش گریس‌‌ــ‌1 داد.

سرانجام پنجشنبه بیست و چهارم مرداد، دادگاه عالی جبل‌الطارق با بی‌اعتنایی به فشارها و درخواست رسمی آمریکا برای تمدید توقیف نفتکش گریس-1 (آدریان دریا) حکم آزادی آن را صادر کرد و بامداد روز دوشنبه 28 مردادماه این نفتکش به سمت مقصد خود به راه افتاد.