تاریخ : 1398,شنبه 09 شهريور14:45
کد خبر : 326112 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

رئیس دانشگاه امیرکبیر از راه اندازی «اقتصاد دیجیتالی» خبر داد

رئیس دانشگاه امیرکبیر از راه اندازی اقتصاد دیجیتالی و کاربردی در این دانشگاه خبر داد و گفت: در نظر داریم این طرح را در مدرسه کسب و کار به سرانجام برسانیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، احمد معتمدی با اشاره به برنامه این دانشگاه در راستای گسترس فعالیت‌های نوآور اظهار داشت: در برج نوآوری ابن سینا، بیش از ۱۵۰ شرکت دانش بنیان و مراکز رشد فعال هستند که در طول ۴-۵ سال گذشته این ظرفیت از ۱۵ واحد به این میزان افزایش یافته است

رئیس دانشگاه امیرکبیر از ۲ برابر شدن واحدها و شرکت‌های فعال در برج نوآوری ابن سینا در یکسال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر تقاضا برای فعالیت از سوی شرکت ها و مراکز رشد بسیار بالاست.

معتمدی با بیان این مطلب که این شرکت ها در حوزه‌های مهندسی، علوم پایه و حوزه های مربوط به مدیریت فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، این فعالیت‌ها را به داخل دانشکده‌ها هدایت کنیم.

وی در ادامه به برنامه دیگر دانشگاه در حوزه اقتصاد اشاره کرد و گفت: در این حوزه به دنبال راه اندازی اقتصاد دیجیتالی و کاربردی هستیم که این اقدام در مدرسه کسب و کار دانشگاه به سرانجام خواهد رسید.

رئیس دانشگاه امیرکبیر اضافه کرد: هدف این است که در حوزه اقتصاد بیشتر به سمت کارهای کاربردی برویم و از مباحث نظری فاصله بگیریم.

اقتصاد دیجیتالی عبارتست از شبکه ای جهانی از اقتصاد و فعالیتهای اجتماعی که از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات مانند اینترنت، موبایل و شبکه ها امکانپذیر شده است.