تاریخ : 1398,دوشنبه 11 شهريور20:32
کد خبر : 326480 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

مجری سند ۲۰۳۰ در ایران سرپرست دانشگاه شهید بهشتی شد

سعدالله نصیری قیداری صبح امروز پس از استعفای سید حسن صدوق با حکمی از جانب وزیر علوم به ریاست این دانشگاه منصوب شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، سعدالله نصیری قیداری استاد دانشگاه زنجان، در سال 1393 به دانشگاه شهید بهشتی تهران منتقل شد.

سعدالله نصیری که از طرف حزب اعتماد ملی کاندیدای مجلس هشتم شده‌بود، پس از راهیابی به مجلس سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات شد.

در شهریور ۱۳۹۲ جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، نصیری قیداری را به عنوان معاون حقوقی و پارلمانی منصوب کرد.

در ۲۸ آذر ۱۳۹۲ نیز حمید میرزاده، او را به عنوان نماینده وزیر علوم و عضو هیئت امناء دانشگاه آزاد اسلامی منصوب کرد.

فرهادی پس از روی کار آمدن در وزارت علوم، قصد جابجایی نصیری قیداری را داشت اما با فشار عبدالحسین فریدون، پسرعموی رئیس جمهور، نه تنها حکمش را پس گرفت که نصیری قیداری را با حفظ سمت در تاریخ 11 خرداد 1394 به عنوان دبیر کمیسیون ملی یونسکو منصوب کرد.

بیشترین حواشی نصیری قیداری مربوط به زمانی است که  کمیسیون ملی یونسکو با اجرای سند 2030 در کشور اعتراض خیلی‌ها را برانگیخت.

نصیری قیداری با پیشگفتاری که بر سند 2030 نوشت آماج انتقادات فراوانی شد.

او در بخش انتهایی این پیشگفتار و پس از تمجید از بخش‌های مختلف سند 2030 چنین می‌نویسد:  «کمیسیون ملی یونسکو در ایران از طریق گروه‌های پنجگانه فعالیت تخصصی خود، گام‌های اولیه را برای عملیاتی‌کردن اهداف توسعه پایدار 2030 با رویکرد فرابخشی و مشارکت همه نهادهای ملی اعم از دولتی و غیردولتی و بخش خصوصی آغاز کرده است»

نصیری قیداری که  5 اردیبهشت 1397 از کمیسیون ملی یونسکو خداحافظی کرد، امروز و با حکم منصور غلامی، سرپرست دانشگاه شهید بهشتی شد.