تاریخ : 1398,شنبه 16 شهريور14:02
کد خبر : 327219 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

غفاری: به حجاب وعفاف در دانشگاه توجه لازم شود

معاون فرهنگی وزارت علوم با اشاره به بحث حجاب و عفاف گفت: تاکید ما برای دانشگاه ها این است که به این قواعد توجه کنند و از دانشجویان می خواهیم در این حوزه مشارکت کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، غلامرضا غفاری گفت: در بحث حجاب و عفاف به این نکته تاکید داریم که در نهاد دانشگاه مثل هر نهاد دیگری مجموعه ای از قواعد و هنجارها تعریف شده است.

وی ادامه داد: قواعد و هنجارهایی برای هر نهادی وجود دارد که کسی که وارد آن نهاد می شود باید به عنوان وظیفه و به عنوان مسئولیتی که برای آن فرد تعریف می شود، نسبت به آن اهتمام لازم را در عمل و رفتار داشته باشد.

معاون فرهنگی وزارت علوم افزود: بنابراین همان گونه که دانشجویان باید در حوزه آموزش و پژوهش هنجارپذیری داشته باشند، درحوزه‌های فرهنگی و اجتماعی هم که مجموعه‌ای از قواعد و هنجارها وجود دارد و برآمده از عرف و اسناد بالادستی است، از دانشجویان انتظار می رود که هنجارهای دانشگاه را پاس داشته و به آنها حرمت نهند.

وی درباره ابلاغ یک آیین نامه پوشش واحد به دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید گفت: دانشگاهها خودشان آیین نامه پوشش دارند و درعین حال تاکید ما برای دانشگاه ها این است که به این قواعد توجه کنند و از دانشجویان می خواهیم در این حوزه مشارکت داشته باشند.