تاریخ : 1398,چهارشنبه 27 شهريور17:36
کد خبر : 328631 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

در دیدار رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با معاون اول رئیس جمهور مطرح شد؛

جهانگیری: دانشگاه فنی و حرفه ای از تأثیرگذارترین دانشگاه‌های کشور است

عصر روز سه شنبه بیست و ششم شهریور ماه، ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای در معیت مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی با حضور در دفتر معاونت اول ریاست جمهوری با اسحاق جهانگیری دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری دیدار و گفتگو کردند.

عصر روز سه شنبه بیست و ششم شهریور ماه، ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای در معیت مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی با حضور در دفتر معاونت اول ریاست جمهوری با اسحاق جهانگیری دیدار و گفتگو کردند.

بنابراین گزارش، صالحی عمران در این نشست گزارشی از جایگاه، مسائل، موفقیت‌ها، چالش ها و مشکلات دانشگاه ارایه کرد و با توجه به اهمیت و نقش دانشگاه فنی و حرفه ای، حمایت‌های ویژه دولت را از این دانشگاه خواستار شد.

صالحی عمران در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت های ویژه دولت بالاخص مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از فعالیت های دانشگاه فنی و حرفه ای عنوان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای با  173 دانشکده و آموزشکده، بیش از 200،000 دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی، 879 نفر کادر آموزشی هیات علمی و بیش از 2200 کارگاه و آزمایشگاه در سراسر کشور نقش بسیار مهمی در آماده سازی نیروهای ماهرکه توانایی تطبیق توانمندی های خود با بازار کسب و کار را داشته باشند، دارد که این مهم نیازمند ایجاد زیر ساخت های لازم از جمله بکارگیری و بروزرسانی تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی مطابق با فناوری های جدید است.

وی با عنوان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مسیر مأموریت تعریف شده به عنوان دانشگاهی پیشرو، صاحب سبک و متمایز در زمینه آموزش های عالی فنی و حرفه ای و مهارتی و هدایت دانشجویان جهت حضور در بازار کار و صنعت، همچنین کارآفرینی و اشتغال زایی فعالیت دارد گفت:  دانشگاه فنی و حرفه ای طی یکسال اخیر در مسیر توسعه، پیشرفت و تعالی گام برداشت که در اولین و مهمترین قدم، تشکیل شورای مستقل برنامه ریزی و گسترش آموزش های عالی فنی و حرفه ای و بروز رسانی 41 برنامه درسی کاردانی پیوسته از جمله فعالیت های ذکر شده است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با عنوان اینکه آموزش و ارتقای دانش، دانشجویان و آماده کردن آنان با استفاده از تجارب موفق دنیا و کشورهای توسعه یافته در خصوص آموزش های عالی فنی و حرفه ای و مهارتی برای حضور در بازار کار محور اصلی فعالیت دانشگاه است افزود: دانشگاه محل تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر است و اگر این نیروی انسانی متخصص بتواند دانش و مهارت خود را در عرصه تولید و صنعت به کار ببرد ، موجب پیشرفت کشور خواهد شد چراکه آمار بیکاری فارغ التحصیلان این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه ها بسیار پایین تر است.

جهانگیری نیز، ضمن تشکر از کارکنان خانواده دانشگاه فنی و حرفه ای، این مرکز علمی و مهارتی را یکی از تأثیرگذارترین دانشگاه‌های کشور قلمداد کرد و تأکید داشت: این دانشگاه در صورت حرکت در مسیر و مأموریت تعریف شده می تواند خدمات بزرگی به کشور داشته باشد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه جهت‌گیری آموزشی در کشور باید به سمت تربیت نیروهای حرفه‌ای و کارآمد سوق پیدا کند، افزود: با وجود تعداد فراوان مراکز آموزشی و دانشگاهی و تربیت نیروی انسانی تحصیل کرده، اما به دلیل فقدان مهارت‌های لازم در فارغ التحصیلان، امکان جذب این افراد در بنگاه های اقتصادی فراهم نیست.

ایشان ضمن ابراز تمایل از حضور و بازدید از دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای بیان داشت: بایستی ارتباط دوسویه ای ما بین صنایع و دانشگاه فنی و حرفه ای ایجاد گردد تا ضمن استفاده از ظرفیت های مشترک، کارگاه ها و آزمایشگاه های گسترده دانشگاه فنی و حرفه ای در سراسر کشور در اختیار صنایع قرار گیرد تا ضمن بروز رسانی و نوسازی تجهیزات، اساتید و دانشجویان با تکنولوژی های روز دنیا آشنا شوند.

در پایان، جهانگیری با اشاره به این که نرخ بیکاری در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور بالاست و این موضوع به دغدغه ای برای خانواده ها تبدیل شده است ضمن ابراز خرسندی از آمار بالای اشتغال دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای طی سال های اخیر، خواستار گزارشی از آمار دانش آموختگان جهت ارایه به دولت شد و دستورات مساعد و لازم را در جهت حمایت از دانشگاه، صادر کرد.