تاریخ : 1398,دوشنبه 01 مهر17:13
کد خبر : 329346 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

عملکرد ضعیف دانش‌آموزان علاقه‌مند به ابزار هوشمند

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد کودکانی که ساعت‌ها به تماشای تلویزیون و بازی‌های ویدئویی می‌نشینند، در مدرسه عملکرد ضعیف‌تری دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد کودکانی که ساعت‌ها به تماشای تلویزیون و بازی‌های ویدئویی می‌نشینند، در مدرسه عملکرد ضعیف‌تری دارند.

محققان انگلیسی مطالعاتی را که بر روی نیم میلیون کودک در سراسر جهان انجام شده است، تحلیل کردند و نمرات بدتر دانش‌‌آموزان به ساعت‌ها تماشای تلویزیون و بازی‌های ویدئویی مرتبط بود.

در بزرگ‌ترین مطالعه در نوع خود، عادات تقریباً نیم میلیون کودک در سراسر جهان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

به طور کلی، زمان صرف شده بر روی صفحه نمایش‌ها، از جمله تلفن‌های همراه به میزان قابل توجهی در عملکرد کودکان در مدرسه تأثیر گذار است.

این مطالعه در حالی صورت می‌گیرد که طبق دستورالعمل‌های دولت انگلیس قرار است در سال آینده محدودیت‌هایی برای زمان بازی کودکان با وسایل فناوری در نظر گرفته شود تا از سلامت روان آنها محافظت کند.

متخصصان آموزش و پرورش و بهداشت عمومی باید برای بهبود عملکرد تحصیلی کودکان و نوجوانان نظارت بر وسایل فناوری را افزایش دهند و راهکارهایی به منظور کاهش بازی‌های ویدئویی در نظر بگیرند.

این تحقیق که در JAMA Pediatrics منتشر شده است، 58 مطالعه از 23 کشور جهان را شامل می‌شود که طی آن 480 هزار کودک و نوجوان زیر 18 سال تحت بررسی قرار گرفتند.


کد خبرنگار : 15