تاریخ : 1398,چهارشنبه 03 مهر13:21
کد خبر : 329586 - سرویس خبری : فرهنگی اجتماعی

«خبرنامه دانشجویان ایران» به بهانه هفته دفاع مقدس منتشر کرد؛

خاطرات دانشجویی منتشر نشده ۱۰ همکلاسی شهید دفاع مقدس +عکس

ردپای محسوس دانشگاهیان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی را بیشتر از هر چیزی پدیدار می‌کند. به پاس این حضور شاید نگاهی به سبقه و معرفی شهدای انقلاب اسلامی که برامده از دل دانشگاه بودند چندان هم خالی از لطف نباشد اما تعداد بسیار بالا و پراکندگی و همچنین نبود آماری دقیقی از این شهدا، ما را بر این داشت تا شهدای نخبه کشور در دفاع مقدس که طبق آمار نزدیک به 5 هزار نفر می باشند را در قالب سرویسی با عنوان «همکلاسی شهید» معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سرتاسر تاریخ پرروغ انقلاب اسلامی، پر است از رشادت‌های فرزندان این مرز و بوم؛ فرزندانی که در هر برحه‌ای از زمان پای اعتقاداتشان ایستادند و نهال نوپای انقلاب را بارورتر کردند. چهار دهه از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و نقش اقشار و بخش‌های مختلف در شکل‌گیری جمهوری اسلامی، همچنان قابل بررسی است؛ یکی از این بخش‌ها دانشگاه و دانشجویانش است. بی تردید دانشجویان یکی از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بودند؛ دانشجویانی که واپسین روزهای پر تلاطم خشن حکومت پهلوی را پا به پای مردم انقلابی سپری کردند و جمهوری اسلامی را شکل دادند. شاید دلیل اصلی جمله‌ی معروف و تاریخی امام خمینی(ره) _ که دانشگاه مبداء تحولات است – را نیز بتوان دست‌مایه‌ی همین حضور چشمگیر و از خودگذشته‌ی دانشجویان و اساتید انقلابی دانست.

به هر حال هر چه هست، ردپای محسوس دانشگاهیان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی را بیشتر از هر چیزی پدیدار می‌کند. به پاس این حضور شاید نگاهی به سبقه و معرفی شهدای انقلاب اسلامی که برامده از دل دانشگاه بودند چندان هم خالی از لطف نباشد اما تعداد بسیار بالا و پراکندگی و همچنین نبود آماری دقیقی از این شهدا، ما را بر این داشت تا شهدای نخبه کشور در دفاع مقدس که طبق آمار نزدیک به 5 هزار نفر می باشند را در قالب سرویسی با عنوان «همکلاسی شهید» معرفی کنیم. همچنین آنچه که در ادامه آمده، خاطرات قابل تامل 10 شهید دانشجوی هشت سال دفاع مقدس است.


کد خبرنگار : 16