تاریخ : 1398,یکشنبه 07 مهر20:36
کد خبر : 330015 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

انتقال زوار از مرز خسروی به عراق با ۳۰۰ دستگاه اتوبوس

تسهیل تردد زوار اربعین مهمترین موضوع مطرح شده در دیدار مسئولان کرمانشاه و دیاله در مرز منذریه بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، مرز منذریه امروز شاهد حضور مسئولان استان‌های کرمانشاه و دیاله عراق بود که برای رفع مشکلات تردد زوار و نیز همکاری بیشتر در زمینه تسهیل تردد زائرین اربعین با هم دیدار و گفتگو کردند.

جعفر همتی، رئیس قرارگاه ویژه اربعین مرز خسروی از توافق با مسئولان دیاله عراق برای رفع مشکلات خبر داد و گفت: کشور عراق ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برای حمل زوار از مرز خسروی تا بغداد در نظر گرفته است و علاوه بر اتوبوس‌های ایرانی که در چند روز آینده در منذریه مستقر می‌شوند خودروهای شخصی هم در صورت نیاز کار تردد را انجام می‌دهند.

وی افزود: برای سهولت در کار تردد زوار نیازمند همکاری خود آنها هستیم و برای تردد زوار از مرز منذریه تا جدیده‌الشط نیازمند کمک‌های ایران برای انتقال زوار تا بغداد هستیم و از بغداد تا کربلا تردد برعهده کشور عراق است.

رئیس قرارگاه ویژه اربعین در مرز خسروی بیان داشت: ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در منذریه برای انتقال زوار تا بغداد مستقر می‌کنیم و با ۱۰۰ دستگاه اتوبوس عراق در مجموع ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در آن‌سوی مرز خسروی کار انتقال زوار را انجام می‌دهند.

همتی افزود: در این جلسه به توافقات خوبی رسیدیم و با افزایش تردد زوار در روزهای آینده از مرز خسروی دغدغه‌هایی داشتیم که توافقات خوبی انجام شد.

وی تصریح کرد: در این جلسه مصوب شد که تردد زوار تا دهم مهرماه از ساعت هفت صبح تا ساعت ۲ بعدازظهر باشد و پیشنهاد ما برای تردد در ایام افزایش زوار ساعت ۶ صبح تا ۱۸ است.

رئیس قرارگاه ویژه اربعین مرز خسروی با بیان اینکه اتوبوس‌هایی برای مواقع اضطراری در ایام افزایش حجم تردد پیش‌بینی شده است، افزود: براساس توافقات صورت گرفته کرایه هر نفر از مرز منذریه تا بغداد ۱۰۰ هزار تومان تعیین و توافق شد.

همتی گفت: همچنین توافق شده تا زوار ما از پول رایج کشور یعنی ریال استفاده کنند و هر زائری هم که دینار به همراه داشته باشد مورد قبول طرف عراقی است.

مرادعلی تاتار، فرماندار قصرشیرین نیز در این جلسه اظهار داشت: تلاش می‌کنیم خدمات خوبی در مرز خسروی به زوار ارائه شود.

وی افزود: تمام امکانات ما از کرمانشاه تا مرز خسروی آماده است و هیچ نگرانی در مورد زیرساخت‌های مرز خسروی نداریم.