تاریخ : 1398,دوشنبه 15 مهر00:45
کد خبر : 330726 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

ثبت ۳۰۰هزار تردد زائر از ابتدای ماه صفر در ایلام

استاندار ایلام بابیان اینکه در طول شش روزی که از ماه صفر می‌گذرد، ۳۰۰ هزار تردد در این استان رقم خورده است، گفت: روز گذشته ۵۷ هزار و ۶۰۰ نفر از مرز مهران وارد عراق شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از رادیو اربعین، قاسم سلیمانی دشتکی بابیان اینکه خوشبختانه تردد در محورهای استان ایلام بسیار روان است، تأکید کرد: در این ایام روزانه افزایش جمعیت چشمگیری را شاهد هستیم به‌طوری‌که در این شش روز گذشته از ماه صفر نزدیک به ۳۰۰ هزار تردد در مسیرهای رفت‌وبرگشت استان رقم خورده است.

وی بابیان اینکه درصد بالایی از این ترددها از مرز مهران خارج و به سمت عتبات عالیات منتهی شده است، تأکید کرد: روز گذشته ۵۷ هزار و ۶۰۰ نفر از مرز مهران عبور و وارد عراق شدند.

استاندار ایلام گفت: موکب‌ها به دلیل ازدحام جمعیت، زودتر از موعد مقرر در حال دایر شدن هستند تا بتوانیم خدمت‌رسانی به زوار را تسریع ببخشیم از طرف دیگر بسیاری از نهادها مانند آستان قدس، مجموعه سپاه و ارتش و تعداد زیادی از مردم در حال کمک به استقرار موکب‌ها هستند.

سلیمانی بابیان اینکه نزدیک به ۱۷۰ موکب از مرز کرمانشاه با ایلام و مرز لرستان تا مهران و اندیمشک تا مهران در حال دایر شدن هستند، تأکید کرد: خوشبختانه تلاش خوبی برای خدمت‌رسانی به زائران در دستور کار است.

وی بابیان اینکه رصد جمعیت و حمل‌ونقل در جاده‌ها با سیستم مانیتورینگ توسط نیروی انتظامی انجام می‌شود، گفت: برای رفاه حال زائران عزیز در مناطقی که جمعیت بیشتر و نیاز به مدیریت و توقف است، موکب‌ها دایر می‌شوند.