تاریخ : 1398,شنبه 20 مهر21:35
کد خبر : 331297 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

اعزام دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد به کربلا

دبیر ستاد اربعین دانشجویی دانشگاه‌های کهگیلویه و بویر احمد از اعزام بیش از ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان به سفر کربلا خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، شهرام مهدوی مطلق، دبیر ستاد اربعین دانشجویی دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویر احمد، گفت: امسال استقبال و مشارکت دانشجویان در رستاخیز پیاده‌روی اربعین در مقایسه با سنوات گذشته بیشتر و بی‌نظیر بوده است.

مهدوی مطلق مطرح کرد: با توجه به تسهیلات ایجادشده در سفر دانشجویان به اربعین و خصوصاً همکاری قابل‌تحسین مدیران دانشگاه‌ها و مراکز عالی استان و همچنین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، اقدامات و برپایی موکب‌های دانشجویی در دانشگاه توسط بسیج دانشجویی دانشگاه، استقبال پرشور و شعوری را از ثبت‌نام و حرکت دانشجویان در این سفر معنوی را شاهد هستیم.

دبیر ستاد اربعین دانشجویی دانشگاه‌های کهگیلویه و بویر احمد تأکید کرد: اهتمام جدی مدیران، معاونین فرهنگی و آموزشی دانشگاه‌ها، اساتید و همکاری تشکل‌های دانشجویی و دفاتر نهاد، معاونت وظیفه عمومی ناجا، در تحقق این مهم مؤثر بوده است . میزان تسهیلاتی که در دانشگاه‌های استان برای حضور دانشجویان در ستاد اربعین لحاظ شد و مدیران دانشگاه‌ها اعمال کردند، بیش از متوسط کشور بوده است.

وی گفت: طبق گزارش‌های رسیده تاکنون بیش از هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان راهی سفر اربعین شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود حداقل دو برابر سال گذشته، چیزی بالغ‌بر ۲ هزار نفر دانشجوی دانشگاه‌های استان در این سفر معنوی حضور یابند و این تعداد فقط کسانی هستند که از طریق سامانه‌های مشمولین و دانشگاهی ثبت‌نام‌شده‌اند و یا احیاناً کاروانی اعزام‌شده‌اند و قطعاً تعداد قابل‌توجهی هم که نیازی به تعهد نداشتند به‌صورت فردی و خارج از سامانه‌های ثبت دانشجویی حضور دارند که آماری دقیقی نداریم، اما حداقل به همین اندازه و حتی بیشتر نیز حضور دارند.

مهدوی مطلق بیان کرد: حضور دانشجویان در سفر معنوی، مثل سایر حضور‌های دانشجویی، تأثیرات خاص خود را دارد که اقتضای سند جوانی و روحیه دانشجویی وتوام با آگاهی و بصیرت مضاعفی است.