تاریخ : 1398,یکشنبه 12 آبان01:33
کد خبر : 333544 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

دیدار دانشجویان یزدی با نماینده ولی فقیه استان

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد در دیدار با آیت الله ناصری گفت: در دانشگاه فرهنگیان که محل بسترسازی فرهنگی است، مسئولان به جای حمایت، بودجه فرهنگی دانشگاه را محدود و حتی مسدود می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمعی از مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان یزد با نماینده، ولی فقیه در استان؛ آیت الله ناصری دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار علی خیراندیش، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان یزد وظایف خطیر دانشگاه فرهنگیان و رسالت سنگین این دانشگاه انسان ساز را یاد آور شد و افزود: فعالیت‌های بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد حول محور این سخن مقام معظم رهبری که جنگ در عرصه تعلیم و تربیت را جدی بگیرید، قرار می‌گیرد.

علی خیراندیش اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در ابتدای تابستان را تا کنون به محضر آیت الله ناصری ارائه کرد و همچنین از آمادگی این مجموعه جهت اطلاع رسانی و بصیرت دهی در مسائل آموزش و پرورش استان و کشور در پیش از خطبه‌های نماز جمعه خبر داد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان افزود: در دانشگاه فرهنگیانی که محل و بستر فرهنگ سازی‌هاست، به جای حمایت، بودجه فرهنگی دانشگاه را محدود و حتی مسدود می‌کنند.

در ادامه دیدار پورقیومی، دبیر قرارگاه مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد و عضو شورای صنفی رفاهی گوشه‌ای از مسائل، مشکلات و دغدغه‌هایی نظیر اعلام وضعیت پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان یزد (ساختمان قدیمی و‌۵۰سال ساخت پردیس برادران و موقعیت نامساعد جغرافیایی پردیس خواهران و عدم حمایت مسئولین در جابه جایی آن، سنگ اندازی‌های وزارت علوم در راه دانشگاه فرهنگیان نظیر عدم مجوز استخدام هیئت علمی متهعد، کارآمد و انقلابی برای دانشگاه فرهنگیان و عدم تخصیص سرانه غذایی مصوب وزارت علوم برای دانشجو معلمان)، از دیگر مواردی بود که دبیر قرارگاه مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد به آن‌ها اشاره کرد و خواستار حل و فصل هرچه‌سریع‌تر آن‌ها شد.

در پایان جلسه آیت الله ناصری نماینده، ولی فقیه در استان یزد و امام جمعه یزد گفت: حتی بسیار قبل‌تر از تاسیس دانشگاه فرهنگیان، ما‌ها دغدغه‌ی چگونگی اداره شدن آن را داشتیم، بار‌ها به خدمت مقام معظم‌رهبری رسیده ام و صحبت‌ها و مسائل و مشکلات دانشگاه فرهنگیان از جمله دغدغه‌های دانشجویان را به سمع و نظر ایشان رسانده ام. خوشحالم از آنکه شما معلمان جوان دغدغه مندید. این شما‌ها هستید که باید در مساله پرورش و آموزش، خصوصا پرورش دینی، اعتقادی نسل جوان کشور ایفای نقش کنید. دغدغه‌ها و مسائلی که مطرح کردید با شخص استاندار (رئیس هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان یزد) درمیان خواهم گذاشت و پیگیری خواهم کرد.