تاریخ : 1398,یکشنبه 12 آبان03:13
کد خبر : 333561 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نامه تشکل‌های دانشجویی اهواز به وزیر کشور

انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌های شهید چمران و جندی شاپور اهواز در بیانیه‌ای خطاب به وزیر کشور اعلام کردند: هر چه سریع‌تر اقدامات لازم جهت تامین نظم و امنیت شهرستان اهواز صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن‌های اسلامی دانشگاه های شهید چمران و جندی شاپور اهواز در بیانیه ای خطاب به رحمانی فضلی، وزیر کشور اعلام کردند: انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر اقدامات لازم جهت تامین نظم و امنیت شهرستان اهواز صورت گیرد، به نحوی که هر گونه روزنه‌ی امیدی برای گریز از چنگ عدالت برای تبهکاران وجود نداشته باشد؛ و سپس خواهان تدابیر عمومی برای محافظت اجتماعی در جهت بازدارندگی از جرائم هستیم.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تامین امنیت اولین و مهم‌ترین وظیفه ذاتی حکومت است و این حق در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و هم‌چنین ماده ۳ و ۲۲ منشور حقوق بشر به رسمیت شناخته شده است.

فقدان امنیت و کیفر در برابر سرکشی‌ها و تعدی مجرمان و تبهکاران علیه شهروندان، ناخواسته شهروندان را به سمت و سوی عدالت و کیفر خصوصی سوق می‌دهد.

جناب آقای دکتر رحمانی فضلی، وزیر محترم کشور، امنیت، از ابتدایی‌ترین نیاز‌های هر جامعه و پیش زمینه توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است. ایمان داشته باشید که تلاش شما برای برقراری امنیت در استان خوزستان، بیش از جلسات شما با فعالان اقتصادی و سیاسی به توسعه استان کمک می‌کند. چرا که در صورت وجود امنیت، سیل سرمایه‌گذاری‌ها، خود به سوی سرزمین پر پتانسیل خوزستان سرازیر می‌شود.

وزیر محترم، با عنایت به بی‌نتیجه ماندن درخواست‌های گذشته در خصوص تامین امنیت کلانشهر اهواز که پذیرای بیش از ۲۰ هزار دانشجو می‌باشد، بر خود لازم دانستیم تا به صورت مختصر لزوم برقراری امنیت را به مجموعه‌ی دستگاه‌های اجرایی یادآور شویم. استان خوزستان با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص با مشکلات آب و هوایی و زیست محیطی ویژه و محرومیت‌ها و همچنین نرخ بالای بیکاری، دارای آمار بالای مهاجرت به سایر استان‌های کشور است و عدم وجود امنیت می‌تواند موجب تشدید این‌گونه مهاجرت‌ها شود. عدم تامین امنیت از سوی دستگاه‌های مدیریتی استان موجب می‌شود تا خوزستان آخرین اولویت از دید نخبگان و فعالان علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی برای کار و فعالیت باشد. مسئله‌ای که به نحوی در روند توسعه استان خوزستان اختلال ایجاد خواهد کرد که عملا رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی ساکنان این استان ناممکن خواهد بود.

جناب آقای دکتر رحمانی فضلی، پیرو بی‌توجهی و کم‌کاری‌های استانداری خوزستان و همچنین نیروی انتظامی، ما دانشجویان و جامعه دانشگاهی دانشگاه شهید چمران و جندی شاپور اهواز از وزارت کشور خواهان عمل به وظایف طبیعی و قانونی خود هستیم.

انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر اقدامات لازم جهت تامین نظم و امنیت شهرستان اهواز صورت گیرد، به نحوی که هر گونه روزنه‌ی امیدی برای گریز از چنگ عدالت برای تبهکاران وجود نداشته باشد؛ و سپس خواهان تدابیر عمومی برای محافظت اجتماعی در جهت بازدارندگی از جرائم هستیم.

همه‌ی ما نیک ریشه‌ها و عوامل جرم‌زا را می‌شناسیم؛ عواملی، چون مشکلات اقتصادی، نبود امکانات تحصیلی، فقدان امکانات ورزشی و ...، مسائلی که کمک به حل آن‌ها می‌تواند آمار جرائم را به شدت کاهش دهد.

جناب آقای دکتر، انجمن‌های اسلامی دانشگاه شهید چمران و جندی شاپور اهواز مطالبات بر حق مردم این شهرستان را فریاد می‌زنند و ضروری می‌دانند تا نگرانی موجود را منتقل کرده و درخواست پیگیری و اقدامات جدی حضرت‌عالی در خصوص تامین امنیت شهرستان را داشته باشند.

انجمن اسلامی دانشجویان نواندیش دانشگاه شهید چمران اهواز
انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) دانشگاه جندی شاپور اهواز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه جندی شاپور اهواز


کد خبرنگار : 38