تاریخ : 1398,سه شنبه 14 آبان18:00
کد خبر : 333918 - سرویس خبری : آخرین اخبار ورزشی

واکنش سخنگوی قوه قضاییه به اتفاقات ورزشگاه تراکتور

سخنگوی قوه قضائیه درباره برخی شعارهای ساختارشکنانه در ورشگاه تراکتور گفت: نباید اقدام نابخردانه چند هوادار را به کل خطه آذربایجان سرایت داد اما قطعا هرکس عمل مجرمانه انجام دهد برخورد می‌کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ غلامحسین اسماعیلی در ادامه دوازدهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره تبلیغات انجام شده از سوی صدا و سیما و تبلیغ کالاهای سلامت‌محور و ادعای داشتن مجوز از وزارت بهداشت گفت: موضوع سلامت شهروندان از موضوعات بسیار مهم جامعه است و همه ما باید در جهت تامین سلامت شهروندان همه توان و تلاش خود را بکار بگیریم و اجازه ندهیم سلامت شهروندان به مخاطره بیفتد.

وی افزود: در برخی موارد جنبه عمومی دارد که دادستان می‌تواند ورود کند اما در اغلب موارد قانون پیش‌بینی کرده وزارت بهداشت باید اعلام شکایت کند و رسیدگی در اغلب موارد به اعلام شکایت از سوی وزارت بهداشت، موکول شده است. هر جا در این قصه شکایت شود، حتما رسیدگی می‌شود و اگر هم جنبه عمومی داشته باشد، حتما دادستانی ورود می‌کند.

سخنگوی قوه قضائیه در توصیه به صدا و سیما گفت: وقتی کسی به سازمان بازرگانی و بخش آگهی‌ها مراجعه می‌کند و قراردادی می‌بندد، به لحاظ نوع تبلیغ حتما مجوزهای لازم را از طرف مقابل مطالبه کنید.

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری درباره پرونده کلاهبرداری از کامیون‌داران اظهار کرد: این پرونده در اسلامشهر تشکیل شد و الان به دادسرای جرایم اقتصادی ارجاع شده است. دو پرونده است و هر کدام از این پرونده‌ها سه متهم دارد و به لحاظ نوع جرم که این کلاهبرداری‌ها هم پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و هم تعداد شکات متعدد هستند و نیازمند به تحقیق از همه شکات هستیم و همین مسئله فرایند رسیدگی را با تاخیر مواجه می‌کند اما تاکید شده هر یک از پرونده‌هایی که تعداد قابل توجهی از شهروندان در زمره مالباختگان هستند، به لحاظ کثرت اصحاب پرونده به صورت ویژه رسیدگی شود. این پرونده هنوز در دادسراست و توصیه‌های لازم برای رسیدگی آن انجام شده است.

سخنگوی قوه قضائیه درباره برکناری 6 قاضی فاسد که اخیرا توسط دادستان کل اعلام شد گفت: بارها اعلام کردیم که با فساد تعارف نداریم. اراده قوه قضائیه برخورد با هر نوع فساد در هر کجاست و اعلام کردیم که یکی از اولویت‌های ما درون دستگاه قضات و هر جا با تخلفی با درون دستگاه قضا مواجه شویم، برخورد می‌کنیم. آنچه که دادستان کل کشور اعلام کرد، ای کاش خودشان توضیح می‌دادند زیرا پرونده‌های قضات که مطرح و از دستگاه اخراج می‌شوند، این گونه نیست که همه‌شان جرم اصطلاحی انجام داده باشند. شرایط قضاوت شرایط ویژه‌ای است و گاهی اوقات برخی از این افراد سلب صلاحیت قضایی می‌شود و آنچه مدنظر دادستان کل بود، ظاهرا این بوده است.

اسماعیلی اضافه کرد: حتی گاهی اوقات یک فردی را می‌گوییم نمی‌تواند قاضی باشد اما می‌تواند در مجموعه قوه قضائیه کارمند باشد و آنچه دادستان کل اعلام کرده ظاهرا مربوط به صلاحیت قضات بوده نه موضوع مربوط به جرایم قضات که عموما در دادسرا و دادگاه کارکنان دولت رسیدگی می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرگزاری تسنیم مبنی بر سر دادن شعارهای ساختارشکنانه و مسبوق به سابقه برخی هواداران تراکتورسازی تبریز در دیدار مقابل استقلال تهران و برخورد قوه قضائیه با هنجارشکنان گفت: ادعای کلی در این زمینه درست نیست. مردم آذربایجان و هواداران باشگاه تراکتورسازی و ماشین‌سازی و دیگر تیم‌های خطه آذربایجان در زمره بهترین دلدادگان به این کشور و نظام و انقلاب هستند. گاهی اوقات در جمع هشتاد هزار نفری چند نفر اقدام نابخردانه‌ای انجام دادند نباید به جمعیت هشتاد هزار نفری حاضر در ورزشگاه تسری داد.

وی ادامه داد: عدد بازداشتی‌هایی که اعلام کردند بیان‌نگر چند نفر انگشت‌شمار است و قطعا هر کس عمل مجرمانه انجام دهد برخورد می‌کنیم و این تعداد هم در بازداشت ما هستند و متولی بازداشت ما هستیم. یک گوشه‌ای چند نفر معدود اقدامی می‌کنند که برخورد را باید متوجه همان چند نفر دانست و نباید به مجموعه هواداران یک باشگاه یا شهر و استان سرایت داد.