تاریخ : 1398,سه شنبه 14 آبان20:17
کد خبر : 333930 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

۱۵۰ طرح پژوهشی ایران و ترکیه در دانشگاه تبریز پایش شد

رئیس دانشگاه تبریز از تکمیل مرحله دریافت و پایش اولیه طرح‌های پژوهشی ایران و ترکیه از سوی دبیرخانه همکاری‌های علمی ایران – ترکیه مستقر در دانشگاه تبریز خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، از تکمیل مرحله دریافت و پایش اولیه طرح‌های پژوهشی ایران – ترکیه از سوی دبیرخانه همکاری‌های علمی ایران – ترکیه مستقر در دانشگاه تبریز خبر داد.

مجیدی با اشاره به اقدامات انجام یافته توسط دانشگاه تبریز به عنوان مسئول کارگروه همکاری‌های علمی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه مطرح کرد: بیش از ۱۵۰ طرح پژوهشی که به طور مشترک با پژوهشگران دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی کشور ترکیه تهیه شده است در سامانه ویژه دریافت این طرح‌ها بارگذاری شده و پایش اولیه آن‌ها به اتمام رسیده است.

رئیس دانشگاه تبریز تصریح کرد: به دلیل واگذاری مسئولیت ملی گسترش همکاری‌های علمی بین دو کشور ایران و ترکیه از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این دانشگاه، اقدام به عملیاتی کردن تفاهم نامه منعقده مابین وزارت عتف و شورای علم و فناوری کشور ترکیه، توبیتاک شد و نشستی به میزبانی این دانشگاه برای بررسی نحوه حمایت از این طرح‌ها با حضور رییس توبیتاک، حسن ماندال و نیز قائم مقام وزیر در امور بین الملل، سالار آملی در اسفند ۹۷، تشکیل شد که نتیجه آن توافق در خصوص نحوه حمایت از طرح‌های منتخب و نیز فراخوان طرح‌های مشترک از تیر ۹۸ و نیز تعیین عناوین و موضوعات تحقیقاتی بود.

وی گفت: در این راستا مقرر شد طرح‌های پژوهشی مشترک در عناوین انرژی، علوم شناختی، علوم مهندسی، مواد و فناوری ارتباطات و اطلاعات با تعیین زیرعناوین، تنظیم شوند و فرمت دقیقی نیز جهت نگارش طرح‌ها با همکاری مدیریت‌های همکاری‌های بین المللی دانشگاه تبریز و توبیتاک تنظیم شود.

مجیدی تاکید کرد: فرآیند داوری طرح‌ها توسط کمیته داوران ایرانی که با بهره گیری از متخصصین و اعضای هیئت علمی سراسر کشور انجام می‌شود و توبیتاک نیز طرح‌ها را توسط کمیته ویژه خود مورد داوری قرار خواهد داد و در نهایت طرح‌های با کسب بیشترین امتیاز از هر دو طرف انتخاب خواهند شد.

رئیس دانشگاه تبریز اظهار کرد: به دلیل پتانسیل بسیار خوب در زمینه همکاری‌های علمی با کشور ترکیه و نیز تمایل توبیتاک جهت حمایت حداکثری از طرح‌های پژوهشی مشترک با ایران، حمایت مالی مناسب از سوی وزارت عتف نیز صورت گیرد تا تعداد طرح‌های بیشتری انتخاب شوند و زمینه تقویت هرچه بیشتر این همکاری‌ها فراهم شد.