تاریخ : 1398,شنبه 18 آبان22:47
کد خبر : 334301 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

«فناوری هوشمند» معضل پیری را حل می‌کند

دانشمندان کشورهای چین و ژاپن در مرکز فناوری چین یک گردهمایی تشکیل دادند تا با کمک فناوری‌های نوین و هوشمند از معضلات پیری بکاهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از شینهوا، بیش از ۳۰۰ دانشمند از چین و ژاپن برای یک گفت‌و‌گو در مرکز فناوری شنژن جمع شده‌اند تا اندکی راه‌حل‌های بهتری برای معضلات پیری ارائه دهند.

قرار است در گفت‌و‌گوهای حل مشکلات پیری از فناوری‌های نوین و هوشمند بهره گرفته شود و به واسطه آنها راه‌حل‌هایی برای جامعه سالم‌تر و کم دردسرتر بیان شود.

این گفت‌وگو که روز یکشنبه به پایان رسید، به دنبال برقراری روابط همکاری بین دو کشور در زمینه تحقیق و تولید محصولات  هوشمند مراقبت از سالمندان است.

در این رویداد دو روزه، شرکت کنندگان از دانشگاهها، موسسات تحقیقاتی و شرکت‌های چین و ژاپن بحث‌های عمیقی درباره موضوعاتی از جمله ادغام مراقبت از سالمندان با فناوری اطلاعات و ارتباطات، هوش مصنوعی و داده‌های بزرگ برگزار کردند.

به گفته ژو جیانوو، یکی از مقامات کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی، چین تقاضای زیادی برای مراقبت از سالمندان دارد، در حالی که ژاپن فناوری‌های پیشرفته و تجربیات مدیریتی دارد.

این میزبانی توسط انجمن علم و فناوری چین و آژانس علوم و فناوری ژاپن برگزار شد.


کد خبرنگار : 15